ראיון מתן כהנא על חוק הצניעות של ש"ס: אנשים יעשו דווקא

בראיון לחדשות כיפה, שר הדתות לשעבר טוען כי הצעת החוק של ש"ס תגרום לכך שאנשים לא יגיעו בלבוש צנוע לכותל | על השר מלכיאלי: "משמיד את כל מה שהיה בממשלה הקודמת"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/02/23 14:30 יח בשבט התשפג

מתן כהנא על חוק הצניעות של ש"ס: אנשים יעשו דווקא
כהנא, צילום: כיפה

נציגי ש"ס, חבר הכנסת אוריאל בוסו ושר הדתות מיכאל מלכיאלי הניחו לאחרונה על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה-ישנה שנועדה להסדיר בחוק את התנהגות המבקרים בכותל, וכעת ההצעה הגיעה לוועדת שרים לענייני חקיקה. על פי ההצעה, מי שיעבור על אחד מתוך שורה של סעיפים, ביניהם לבוש לא צנוע בכותל עלול לשבת חצי שנה במאסר או לשלם קנס של 10,000 שקלים. הצעה זו העלתה ביקורת רבה ותגובות זועמות מהאופוזיציה וגם מהקואליציה.

בראיון לחדשות כיפה, אמר חבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי ושר הדתות לשעבר, מתן כהנא כי "הייתי שמח אם כל מי שהיה מגיע לכותל היה בא לשם עם לבוש הולם אבל החוק הזה שש"ס מציעים עכשיו הוא הדרך הבטוחה לגרום לכך שאנשים יגיעו שלא בצניעות לכותל, זה נראה שבש"ס מנסים לאתגר את ביבי".

ש"ס

ש"ס צילום: יונתן סינדל פלאש 90

על השר מלכיאלי: "משמיד את כל מה שהיה בממשלה הקודמת"

בממשלה הקודמת אתה היית שר הדתות, ועכשיו מגיע החוק הזה, מה השתנה בין השרים?

"ברמה האישית אני מעריך את שר הדתות מלכיאלי, אבל הוא שם למטרה להשמיד להרוג ולאבד את כל מה שהיה במשרד הדתות בממשלה הקודמת, גם מה שהיה טוב, הם עסוקים בלהרוס. אני מציע לו לשקול את הדברים".

השר מיכאל מלכיאלי

משמיד את כל מה שהיה בממשלה הקודמת. השר מיכאל מלכיאלי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "בנוסף אני מציע לשר הדתות לראות כמה ראשי מועצות דתיות עם כיפה שחורה השארתי למרות שהם אנשי ש"ס, פשוט כי הם כי הם היו טובים ויעלים, צבע בכיפה לא הנחה אותי, אבל ברור שמלכיאלי לא ימנה נמשים לתפקידים האלה".

בסוף יש בחוק הזה דברים טובים גם, כמו להגביל את הרפורמים בכותל.

בכותל הדבר הנכון הוא לחזור להסכמות שנתניהו הגיע אליהם בשנת 2017 יחד עם החרדים ובסוף נדחו כרגיל רק בגלל הגורמים הקיצוניים שלחצו את החרדים לחזור בהם. גם פה ביבי בעצמו צריך להביא את המענה הנכון.