חשיפת כיפה בליכוד תוקפים את ש"ס: אין צורך בחוקים כאלה

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, תקף את הצעת החוק של ש"ס, שיאפשר להטיל קנס או להכניס לכלא את מי שיגיע בלבוש לא הולם לכותל: "הכותל המערבי שייך לכל עם ישראל וקדוש לכל יהודי ויהודייה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/02/23 12:45 יח בשבט התשפג

בליכוד תוקפים את ש"ס: אין צורך בחוקים כאלה
מיקי זוהר., צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לפני שבועיים פרסמנו לראשונה כי חבר הכנסת אוריאל בוסו ושר הדתות, מיכאל מלכיאלי מש"ס הניחו לאחרונה על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה-ישנה שנועדה להסדיר בחוק את התנהגות המבקרים בכותל, על פי ההצעה, מי שיעבור על אחד מתוך שורה של סעיפים, בניהם לבוש לא צנוע בכותל עלול לשבת חצי שנה במאסר או לשלם קנס של 10,000 שקלים.

בתוך כך, שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, יצא נגד הצעת החוק של חבריו בקואליציה. "הכותל המערבי שייך לכל עם ישראל וקדוש לכל יהודי ויהודייה ואין צורך בחוקים כדי לשמור על קדושת המקום. שמירת הסטטוס קוו קריטית לשמירה על אחדות העם. 'דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום'", כתב זוהר.

ש"ס

ש"ס צילום: יונתן סינדל פלאש 90

בין המעשים האסורים בחוק המוצע:

  1. עריכת טקס, לרבות טקס דתי, שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות ציבור המתפללים כלפי המקום
  2. תלבושת שאינה הולמת את קדושת המקום
  3. נגינה בכלי נגינה, השמעת מוזיקה ושירה שלא בהיתר הממונה
  4. עישון ברחבת התפילה
  5. תפילה מעורבת של גברים ונשים
  6. בתחום עזרת נשים, עריכת טקס הכולל הוצאת ספר תורה וקריאה בו, תקיעה בשופר, התעטפות בטלית או הנחת תפילין.

על פי הצעת החוק, דינו של העובר על אחד מהסעיפים הוא מאסר שישה חדשים או קנס 10,000 שקלים. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "עד היום, נושא השמירה על המקומות הקדושים הוסדר בתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, כ-50 שנים מאז שוחרר הכותל המערבי, טרם הוסדרו מעמדו ושמירת קדושתו של הכותל המערבי, בחוק מיוחד החל על הכותל".