התגובות לחשיפת כיפה חגי סגל: "אם החוק יעבור אני מתחייב להגיע לכותל עם שרוולים קצרים וגיטרה"

צעת החוק של מפלגת ש"ס למגבלות צניעות בכותל המערבי כבר הגיעה לוועדת שרים לענייני חקיקה וגוררת תגובות נזעמות של רבנים, עיתונאים ואנשי ציבור מובילים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/23 13:06 יח בשבט התשפג

חגי סגל: "אם החוק יעבור אני מתחייב להגיע לכותל עם שרוולים קצרים וגיטרה"
נשים בכותל, ארכיון. למצולמות אין קשר לידיעה, צילום: shutterstock

נציגי ש"ס, חבר הכנסת אוריאל בוסו ושר הדתות מיכאל מלכיאלי הניחו לאחרונה על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה-ישנה שנועדה להסדיר בחוק את התנהגות המבקרים בכותל, וכעת ההצעה הגיעה לוועדת שרים לענייני חקיקה. על פי ההצעה, מי שיעבור על אחד מתוך שורה של סעיפים, ביניהם לבוש לא צנוע בכותל עלול לשבת חצי שנה במאסר או לשלם קנס של 10,000 שקלים. הצעה זו העלתה ביקורת רבה ותגובות זועמות ברשתות החברתיות.

כך למשל, חגי סגל, העורך הראשי לשעבר של "מקור ראשון" התייחס בציניות למאורע, ובציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, כתב כך: "אם 'חוק השרוולים' יעבור, אני מתחייב בלי נדר להגיע לכותל עם שרוולים קצרים וגיטרה".

הרב שאול פרבר, יושב ראש ארגון עתים פרסם תגובה נזעמת, "נראה שמגישי ההצעה לא מבינים את ההשלכות הדרמטיות של הצעת החוק שלהם שיביאו לפגיעה אנושה בתרבות היהודית הישראלית" כך כתב, והתריע כי הצעת החוק עשויה להרחיק את היהדות מהיהודים. לדברי פרבר, "הצעת החוק הזו תביא לדילול בכמות הנשים והאנשים אשר יבקרו ברחבה, פגיעה בכלל הציבור אשר רואים בכותל חלק מהותי מהזהות היהודית של מדינת ישראל ואף תביא לפגיעה בטקסי צה"ל ברחבה", וקרא לנבחרי הציבור להוריד את הצעת החוק מהפרק.

חברי הכנסת תוקפים את הצעת דרעי "יכול להיות שגם הכותל שייך לחצי מהעם?"

חברת הכנסת שרון ניר מישראל ביתנו תקפה בטוויטר: "בדרך למדינת הלכה! בשעה שכולנו נלחמים על עתידה של מדינת ישראל, ש"ס מקדמת במלוא המרץ חוק להצרת צעדינו בכותל המערבי שמהווה סמל עבור כולנו ליהדות מסורת וקירוב לבבות". וסיימה בשאלה, "יכול להיות שגם הכותל יהיה שייך רק לחצי מהעם??"

"שני חוקי דרעי בשבוע אחד?", לעג חבר הכנסת זאב אלקין מהמחנה הממלכתי. בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב כך: "לבוש לא צנוע בכותל לדעת פקח רב הכותל, הבאת כלי נגינה, טקס לא לפי הנחיות רב הכותל ועוד חצי שנת מאסר? התחרפנתם???" והוסיף כי "הנחמה היחידה שלפי חוק דרעי הראשון מי שיקבל את העונש הזה של חצי שנת מאסר יוכל עדיין להתמנות לשר. אז אפשר להגיד ששני חוקי דרעי מאזנים אחד את השני"