עורך הדין שאיים להשתמש בנשק הגיש בקשה לאקדח - כך הגיב בן גביר

רק לפני יומיים נפתחה חקירה נגד עו"ד דוד חודק לאחר שאמר בכנס ש"לא יהסס להשתמש באש חיה", עתה נחשף כי חודק הגיש בקשה לרישיון נשק. השר בן גביר דחה את הבקשה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/02/23 21:43 טז בשבט התשפג

עורך הדין שאיים להשתמש בנשק הגיש בקשה לאקדח - כך הגיב בן גביר
בן גביר | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אירוני: בשבוע האחרון ויתר שאת לאחר הפיגוע הקשה בירושלים, מאיץ השר בן גביר את האפשרות של אזרחים להגיש בקשה לרישיון לנשק ואכן, אלפי בקשות הוגשו למשרד לביטחון לאומי. היום (ג') התברר כי אחד מאותם בקשות, הוגש על ידי עו"ד דוד חודק, כך פורסם ב"ישראל היום", אותו אחד שאמר בשבוע שעבר בכנס של לשכת עורכי הדין, כי "לא יהסס להשתמש בנשק חם" כשהוא מתבטא בנושא הרפורמה המשפטית של הממשלה. 

בן גביר סירב לבקשת הרישיון

השר בן גביר שקיבל לידיו את הידיעה על בקשתו של חודק, סירב לבקשה והורה לאנשי משרדו לא לאשר אותה. לפני יומיים, הודיעה המשטרה כי נגד אמירותיו של עורך הדין תיפתח חקירה. בן גביר כאמור, מאיץ את מתן רשיונות הנשק לאזרחים והיום דווח כי לאחר הנחיית השר, נרשמה קפיצה של למעלה מ-300 אחוזים במתן רישיונות נשק. אגף לרישוי כלי ירייה יעבוד במתכונת חירום. ביום אחד הונפקו 408 אישורים.

עו"ד דוד חודש

עו"ד דוד חודק צילום: CC BY-SA 4.0 Arielinson

האמירה הקשה וההתנצלות

בכנס של לשכת עורכי הדין בסוף השבוע אמר חודק: "אני ‏לא מבין מאיפה בנימין נתניהו ויריב לוין לקוחים את האומץ בכלל להציע הצעה כזו.‏ החלטתי שאני לא אחיה יום אחד בדיקטטורה, ואם צריך להילחם על זה - אלחם. הממשלה לא מבינה לאיזה בוץ היא נכנסת. אנשים מוכנים ‏להילחם עם נשק וכולם מזדעזעים אם אתה אומר דבר כזה. אם אצטרך להגיע לשם ואם יגררו אותי ‏לשם זה מה שאעשה. אני לא אעזוב את הארץ ולא אחיה בדיקטטורה. הם הולכים על זה בכל הכוח ‏ואנחנו נתנגד לזה בכל הכוח, יהיה אשר יהיה".

בהמשך חזר בו חודק מהדברים ואמר: "ראשית כל, אני מצטער מעומק לבי על כך שדבריי פורשו לא נכון וגרמו לסערה. חשוב לי לציין שאני מתנגד לאלימות. מעולם לא פעלתי באלימות. אסור שניגרר למלחמת אחים. ממלחמה כזו יהיו רק מפסידים. אנו נמצאים בתקופה קריטית לעמנו".