עו"ד בכיר באמירה חריגה: "לא אהסס להשתמש באש חיה"

עורך הדין דוד חודק, התייחס בכנס לשכת עורכי הדין לרפורמה במערכת המשפט ועורר סערה בעקבות הדברים החריגים שאמר: "מי שלא רוצה מלחמה שימנע דיקטטורה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 01/02/23 21:55 י בשבט התשפג

עו"ד בכיר באמירה חריגה: "לא אהסס להשתמש באש חיה"
ההפגנה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הרפורמה במערכת המשפטית של שר המשפטים, יריב לוין, מסעירה את מדינת ישראל בחודש האחרון. בשבועות האחרונים, מתקיימת הפגנת השמאל נגד הרפורמה במערכת המשפט בה לוקחים חלק כמה מחברי האופוזיציה, בניהם מי שעומד בראשה, חבר הכנסת יאיר לפיד. המחאה הגיעה גם למחוזות שמחוץ לפוליטיקה, ביניהן גם לעולם ההייטק והתקשורת.

בכנס לשכת עורכי הדין באילת, השתתף עורך הדין, דוד חודק בפאנל שעסק ברפורמה במערכת המשפט ועורר סערה בעקבות הדברים החריגים שאמר. "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש באש חיה", אמר עורך הדין חודק.

לוין

לוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מטריד: הזמר מחה על הרפורמה עם ארון קבורה ותמונות של נתניהו ולוין

הזמר והיוצר, שלומי שבן, עלה להופיע כשעל הבמה מיצג מזעזע הכולל דגל ישראל על הפסנתר שהזכיר במראה ארון קבורה, כאשר תמונותיהם של נתניהו, בן גביר ולוין מוקרנות על מסך באולם. כאשר, ברקע הושמע אמירתו המפורסמת של איתן הבר כשהודיע על רצח רבין: "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה. שבן אמר לקהל לאחר המיצג: "זה היה דרמטי מידי? לא בטוח".

מי שתקף את המיצג הוא העיתונאי שמעון ריקלין, בציוץ בטוויטר עם צילום מהאירוע הוא כתב: "בהופעה של שלומי שבן המגעיל. ארון קבורה עם דגל ישראל. פרחים. הקלטה של איתן הבר נשמעת ברקע שממשלת ישראל מודיעה בתדהמה. ופניהם של נתניהו לוין מופיעים. ההסתה נגד הימין לא נפסקת למרות שללא ספק רבין היה דווקא תומך ברפורמה המשפטית. לא תרתיעו אותנו בחתירה לשינוי".