זאב רז עוכב לחקירה בחשד להסתה ואיומים | חקירה נפתחה נגד עו"ד חודק

המשטרה הודיעה כי עיכבה את זאב רז לחקירה בחשד להסתה ואיומים. בנוסף נפתחה חקירה גם נגד עו"ד דוד חודק | השר קרעי הגיש נגד השניים תלונה במשטרה: "הכתובת על הקיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/23 13:02 יד בשבט התשפג

זאב רז עוכב לחקירה בחשד להסתה ואיומים | חקירה נפתחה נגד עו"ד חודק
זאב רז, עוכב לחקירה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עוכב לחקירה: בזמן האחרון מתגברות הקריאות נגד הרפורמה במערכת המשפט, אבל יחד עם הקריאות הלגיטימיות נגד הרפורמה, התגברו בשבוע האחרון גם הקריאות המסיתות. לאחר אמירותיהם של אל"מ זאב רז וע"ד דוד חודק בהם קראו לאלימות והסיתו כנגד ראש הממשלה, המשטרה הודיעה כי זאב רז עוכב לחקירה.

"הוא מובא בשעה זו למשרדי היחידה"

בהודעת המשטרה נכתב: "לפני זמן קצר שוטרי יחידת הסייבר בלהב 433 עיכבו את זאב רז בעקבות פוסט שפרסם ובחשד לעבירות הסתה ואיומים והוא מובא בשעה זו למשרדי היחידה". מוקדם יותר היום, הגיש השר קרעי תלונה רשמית במשטרה נגד השניים. בתוך כך המשטרה הודיעה: זאב רז עוכב לחקירה.

השר קרעי בתחנת המשטרה

השר קרעי בתחנת המשטרה צילום: תקשורת השר קרעי

"לצערי, גורמי אכיפת החוק מתמהמהים" אמר השר קרעי, "אף אחד מהמסיתים לא נעצר וגורמים נוספים כמו חולדאי מצטרפים למעגל ההסתה. הכתובת על הקיר והיא כתובה בדיו אדומה. יש להעניש במלוא חומרת הדין" אמר. 

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

האמירות הקשות של השניים

בכנס של לשכת עורכי הדין בסוף השבוע אמר חודק: "אני ‏לא מבין מאיפה בנימין נתניהו ויריב לוין לקוחים את האומץ בכלל להציע הצעה כזו.‏ החלטתי שאני לא אחיה יום אחד בדיקטטורה, ואם צריך להילחם על זה - אלחם. הממשלה לא מבינה לאיזה בוץ היא נכנסת. אנשים מוכנים ‏להילחם עם נשק וכולם מזדעזעים אם אתה אומר דבר כזה. אם אצטרך להגיע לשם ואם יגררו אותי ‏לשם זה מה שאעשה. אני לא אעזוב את הארץ ולא אחיה בדיקטטורה. הם הולכים על זה בכל הכוח ‏ואנחנו נתנגד לזה בכל הכוח, יהיה אשר יהיה".

עו"ד דוד חודש

עו"ד דוד חודש צילום: CC BY-SA 4.0 Arielinson

אל"מ במיל' זאב רק כתב אמש: "ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף. דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו. לא מנומס, מעורר חלחלה, אבל הברירה היא הרבה מתים חפים מפשע, ומוטב להרוג קודם את הפושעים. מכין גילוי-דעת מפורט בנושא".