מתחמק זאב רז שקרא להחלת דין רודף על נתניהו: "ציטטה של אדם שחזר בו"

אחרי שעורר סערה בפוסט מסית בו קרא "בן מוות" לראש הממשלה נתניהו, הטייס לשעבר מחק את הפוסט המדובר וכתב כי הוא ציטט אדם שחזר בו: "אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים" | בליכוד קראו לשב"כ ולמשטרה להתערב

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/23 21:36 יג בשבט התשפג

זאב רז שקרא להחלת דין רודף על נתניהו: "ציטטה של אדם שחזר בו"
נתניהו, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

הרפורמות המשפטיות שמקדם שר המשפטים יריב לוין מעוררות סערה מאז השר הכריז עליהן. לצד ההתנגדות המתונה, בקצוות נשמעים קולות קיצוניים במיוחד כאשר זאב רז, אל"מ במילואים מחיל האוויר, קרא להחלת דין רודף על נתניהו. אחרי הסערה שהתעוררה בעקבות דבריו, הוא מתחמק.

"אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים"

רז מחק את הפוסט בו קרא לבנימין נתניהו "בן מוות", וכתב כי "הפוסט שהעליתי כאן עם המלים 'דין רודף' היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים". רז כאמור, הוא אלוף משנה במילואים ושירת בחיל האוויר כטייס קרב. בשנים האחרונות הוא ממובילי מחאת בלפור נגד ראש הממשלה.

כזכור, בפוסט הסערה הוא כתב כי "ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף. דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו. לא מנומס, מעורר חלחלה, אבל הברירה היא הרבה מתים חפים מפשע, ומוטב להרוג קודם את הפושעים. מכין גילוי-דעת מפורט בנושא".

הליכוד: "שב"כ והמשטרה חייבים לפעול מיד"

מפלגת "הליכוד" כתבה בתגובה לדברים: "ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו שוברת שיאים של טירוף. אנחנו מזועזעים מקריאתו של זאב רז לרצוח את ראש הממשלה נתניהו ואת שרי הממשלה. שב״כ והמשטרה חייבים לפעול מייד כדי לעצור אותו ואת יתר המסיתים נגד ראש הממשלה נתניהו".

זאב רז שהליכוד הגיב לדבריו, הוא אלוף משנה במילואים ושירת בחיל האוויר כטייס קרב. בשנים האחרונות הוא ממובילי מחאת בלפור נגד ראש הממשלה, והיה גם, למרבה האירוניה, חבר ב"מטה למיגור ההסתה".