נתניהו יסכים? הדרישה החדשה של האמריקאים

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, ביקש מראש הממשלה לעצור את את הבנייה בהתנחלויות ואת הריסת בתים של מחבלים | הציונות הדתית: "לא תהיה הקפאה ופגיעה בהרתעה. נקודה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 07/02/23 14:08 טז בשבט התשפג

נתניהו יסכים? הדרישה החדשה של האמריקאים
נתניהו ובלינקן, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן ביקר בישראל, ונועד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, כחלק ממסעו למזרח התיכון. במהלך הפגישה עם ראש הממשלה, ביקש בלינקן לעצור את את הבנייה בהתנחלויות ביהודה ושומרון ואת הריסת ופינוי בתים של פלשתינים, כך על פי פרסום הכתב ברק רביד.

עוד פורסם כי כי אם ישראל תענה לבקשה, הפלשתינים בתמורה יהיו מוכנים להשעות את המהלכים נגד ישראל באו"ם ויחדשו את התיאום הביטחוני. בתוך כך המשא ומתן בנושא נמשך לאחר שישראל הבהירה כי היא תסכים להפחתה אך לא לעצירה מוחלטת.

צילום: Photo by Flash90

הציונות הדתית: "לא תהיה הקפאה ופגיעה בהרתעה. נקודה"

בעקבות הפרסום, בציונות הדתית מיהרו להגיב וכתבו כי "לא תהיה הקפאה של הבנייה ביהודה ושומרון. נקודה. לא תהיה פגיעה בהרתעה הישראלית מול מחבלים. נקודה. לא יהיה המשך בנייה בלתי חוקית והשתלטות ערבית בשטחים הפתוחים. נקודה".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית הגיב לפרסום ואמר כי "האמינות של ברק רביד נמדדה כשאמר שלא אעלה להר הבית בגלל הלחץ האמריקאי והמשיכה להימדד כשאמר שכל הנציגים הערביים יחרימו אותנו, בו בזמן שהתקבלתי כאורח כבוד במסיבת העצמאות של האמירויות. בשמאל יכולים להמשיך לדבר, אנחנו נמשיך לעשות. אין ולא תהיה שום הקפאת בניה והחוק ימשיך להיאכף".

נתניהו נועד עם בלינקן: "ישראל תישאר דמוקרטיה חזקה"

נזכיר כי בפגישה שהתקיימה לפני כשבוע, בלינקן התייחס לנושאים מדיניים ואמר: "המטרה שלנו להביא לשוויון בין האזרחים הישראלים והפלסטינים, ששניהם יהנו מחירויות זהות", עוד הוא הוסיף: "כל דבר שמרחיק אותנו מפתרון שתי מדינות מזיק לביטחונה של ישראל לטווח הארוך. בלינקן התייחס גם לרפורמה במערכת המשפט ואמר: "בניית קונצנזוס סביב הצעות חדשות זו הדרך הטובה ביותר לוודא שהן יאומצו ויחזיקו מעמד".

נתניהו אמר במסיבת העיתונאים כי "ישראל תמשיך להישאר דמוקרטיה משגשגת. כל אזרחי ישראל יודעים שארה"ב מסייעת במהלך המשבר כל הזמן, ועושה זאת שוב. הידידות הטובה הזו בנינו תימשך. הביקור שלך מגיע בזמן חשוב, הפנים של העולם הוא לאיראן, למשטר הברברי שמאיים בנשק גרעיני ומסכן את האזור כולו. אנחנו נעשה הכול ונשתמש בכל הכוח כדי למנוע ממנה להשתמש בנשק הזה. אנחנו עובדים יחד, ישראל וארה"ב, כדי לטפל היטב בסכנה הזו"