מפתיע: בלינקן נחת בישראל וציטט בנאומו פסוק על הר הבית

מזכיר המדינה האמריקאי נחת לביקור מדיני בישראל, בנאומו בשדה בנתב"ג ציטט בלינקן במפתיע פסוק על הר הבית | שר החוץ אלי כהן קיבל את פניו: "מודה למזכיר המדינה על המסר החד משמעי נגד הטרור שהשמיע"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/01/23 16:13 ח בשבט התשפג

מפתיע: בלינקן נחת בישראל וציטט בנאומו פסוק על הר הבית
בלינקן עם כהן היום, צילום: סיון שחור, לע"מ

ביקור מדיני בישראל: מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן נחת היום (ב') לביקור מדיני ראשון בישראל תחת ממשלת נתניהו. את בלינקן קיבל בנתב"ג שר החוץ אלי כהן והשניים נשאו דברים. בלינקן ציטט בנאומו את הפסוק: "וַאֲנִי בְּרב חַסְדְּךָ אָבא בֵיתֶךָ אֶשְׁתַּחֲוֶה אֶל הֵיכַל קָדְשְׁךָ בְּיִרְאָתֶךָ, ה' אָהַבְתִּי מְעון בֵּיתֶךָ". בלינקן הוסיף וגינה שוב את הפיגוע הקשה בליל שבת ואמר כי פיגוע כמו שהיה הוא מתועב במיוחד.

צפו בקבלת הפנים לבלינקן בנתב"ג:

שר החוץ אלי כהן אמר בטקס קבלת הפנים עם נחיתתו של בלינקן: "הברית בין ישראל לארה"ב היא אחד מעמודי התווך של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל ויחסי החוץ שלה. ביקורו של מזכיר המדינה בישראל הוא אירוע חשוב ומשמעותי ליחסים ביננו ואני מודה למזכיר המדינה על מחויבותה של ארה"ב ליציבות האזורית, על המסר החד משמעי נגד הטרור שהשמיע מיד עם נחיתתו לישראל, על הנכונות לפעול להרחבת הסכמי אברהם אותם הובילה ארה"ב והמשך החזית הנחושה נגד איראן".

בלינקן

בלינקן צילום: סיון שחור, לע"מ

הכנה לביקור נתניהו בארה"ב

נתניהו צפוי לבקר בחודש הבא בארצות הברית, ובלינקן יכין את ביקורו של נתניהו בוושינגטון בחודש הבא בניסיון להבין לאן מועדות פניה של הממשלה. שני הבכירים האמריקאים ינסו להגיע לתיאום עם ממשלת נתניהו בנוגע למגוון נושאים חשובים שעל סדר היום. בין היתר: איראן, הפלשתינים, המלחמה באוקראינה, ארגונים בינלאומיים, השר בן גביר והר הבית והרפורמה המשפטית של השר יריב לוין.