שאלנו את סמוטריץ' למה הממשלה לא פינתה את חאן אל אחמר - כך הוא השיב

במענה לשאלת כיפה מדוע הממשלה דחתה את פינויו של המאחז הבדואי הלא חוקי, השיב שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית כי בעתיד הוא יפונה: "אנחנו עובדים על זה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 06/02/23 15:49 טו בשבט התשפג

שאלנו את סמוטריץ' למה הממשלה לא פינתה את חאן אל אחמר - כך הוא השיב
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המדינה ביקשה בשבוע שעבר מבג"צ דחייה תשיעית במספר, של ארבעה חודשים, במסירת תשובתה בעניין פינוי המאחז הבדואי הלא חוקי, חאן אל אחמר. רבים ביקורת רבה נשמעה במענה לשאלת כיפה מדוע המאחז הפלשתיני הלא חוקי לא פונה, השיב שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' כי בעתיד הוא יפונה.

"הממשלה קיימת רק חודש ויש תהליכים שלוקח זמן להוביל אותם"

"חאן אל אחמר בעזרת ה' יפונה, רף הציפיות ממנו בשמיים ובצדק, אחרי שנה וחצי של ממשלת שמאל ולא מעט שנים של כאוס סוף סוף ממשלת ימין על מלא שהתחייבה לטפל בכל האתגרים, גם ביהודה ושומרון וגם בעזה או איראן, יחד עם זאת הממשלה קיימת רק חודש ויש תהליכים שלוקח זמן להוביל אותם, אנחנו רוצים להוביל שינויים אסטרטגיים", ענה סמוטריץ'.

עוד הוסיף ואמר כי "אני אומר לך באחריות שאנחנו עובדים על זה, זה אירוע אסטרטגי. השינויים שאנחנו נוביל בהתיישבות בין היתר בתפקידי כשר הביטחון הם שינויים אסטרטגים ושינויים אסטרטגים לוקחים זמן באופן טבעי, אנחנו ניבחן במעשים. אני עדיין אופטימי, יכול להיות שזה ייקח טיפה זמן וזה יקרה".

מנכ"ל רגבים מאוכזב: "גם סמוטריץ' אחראי לתקלה הזאת"

כאמור, ממשלת הימין הודיעה לבג"ץ כי היא מבקשת לדחות את פינוי חאן אל אחמר ב-4 חודשים, שאלנו את מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים אם הוא מופתע מההחלטה: "אני לא מופתע אני מאוכזב, אני לא מופתע כי זה פעם שמינית כבר שהמדינה מבקשת הארכה והתרגלנו לזה שהמדינה לא מתכוונת לפנות, ואני מאוכזב כי ציפינו שהממשלה החדשה תחליט כן לפנות. בסופו של דבר כל חברי הקואליציה של היום התחייבו לנושא בקמפיין הבחירות וקיווינו שהם יממשו את זה".

חאן אל אחמר |

חאן אל אחמר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למה צריך לפנות דווקא את חאן אל אחמר? יש המון בניה לא חוקית

כי המקום הזה הפך להיות הדגל בגלל המצב המשפטי שלו, כבר ב-2009 הגשנו עתירה על מבנה קבע שהוקם במקום והמדינה אמרה מהתחלה שזה איזור בעל חשיבות אסטרטגית ודינו להתפנות, בשאר העתירות המדינה אמרה שיש שיקול של סדרי עדיפות. אנחנו מגישים כ-20 עתירות בשנה על בניה לא חוקית ולכן חאן אל אחמר הוא ייחודי. 

מה אתה רוצה לומר לבן גביר וסמוטריץ' על ההחלטה של הממשלה?

דיברתי עם סמוטריץ' בשבוע שעבר והוא אמר שהם דרשו פינוי אבל לא הצליחו להגיע להבנות ולכן הייתה הארכה. אבל כשר בממשלה גם הוא אחראי לתקלה הזאת.