בריחה מאחריות? ממשלת נתניהו, סמוטריץ' ובן גביר דוחה את פינוי חאן אל אחמר - כך הם הגיבו בעבר

אחת הבטחות הבחירות של חברי הכנסת בקואליציה היא שחאן אל אחמר תפונה, אך הממשלה ביקשה מבג"צ דחייה של ארבעה חודשים בעניין הפינוי | חזרנו לארכיון כדי לראות מה סמוטריץ' ובן גביר אמרו בעבר

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 01/02/23 17:26 י בשבט התשפג

ממשלת נתניהו, סמוטריץ' ובן גביר דוחה את פינוי חאן אל אחמר -  כך הם הגיבו בעבר
סמוטריץ' ובן גביר , צילום: Flash90

חאן אל אחמר לא יפונה: המדינה ביקשה היום (ד') בג"צ דחייה תשיעית במספר, של ארבעה חודשים, במסירת תשובתה בעניין פינוי המאחז הפלשתיני הלא חוקי, חאן אל אחמר. למרות הלחץ של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי בן גביר על ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

למטה - הפרגולה שתיהרס, למעלה חאן אל אחמר

למטה - הפרגולה שתיהרס, למעלה חאן אל אחמר צילום: באדיבות כפר אדומים

סמוטריץ': "חמור הן לגופו של עניין והן באשר להפרה של עוד הבטחה אחת מיני רבות של בנט ושותפיו"

כזכור, יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', מתח ביקורת חריפה על הממשלה הקודמת על שדחו את פינוי חאן אל אחמר. "המתנתי עם הביקורת כדי לראות אם באמת תוגש בקשה לדחיית פינוי חאן אל אחמר. וזו למרבה הצער אכן הוגשה הערב. חמור הן לגופו של עניין והן באשר להפרה של עוד הבטחה אחת מיני רבות של בנט ושותפיו".

עוד הוסיף ואמר כי "מה מנסים להסתיר מאיתנו?! לבית המשפט אסור לתת יד להסתרה. מילא שענייני האג מוגשים בדו"חות חסויים אבל למה שמתווה הסדרה אזרחי יהיה חסוי?! ואם כבר, אז קבלו תזכורת למה שכתבה נאור בעניין נתיב האבות על עירוב שיקולים מדיניים באכיפת חוק. האם בג"ץ ידון דין אחד ליהודים ודין אחד לערבים?"

בן גביר: פינוי חאן אל אחמר עד יום שישי - 3 שעות לפני שבת. מילה זו מילה!"

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר תקף את הממשלה בראשות נתניהו, ערב בחירות 2020. "ממשלת ימין? תוכיחו! 1. ביטול הסכמי אוסלו - התחייבות לא להקים מדינה או אוטונומיה "פלשתינית". 2. הפסקת הפרוטקשיין לחמאס. 3. שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים. 4. הוצאת הוואקף מהר הבית וביטול רחבת הכותל הרפורמי. 5. פינוי חאן אל אחמר עד יום שישי - 3 שעות לפני שבת. מילה זו מילה!"

שר הביטחון המכהן, יואב גלנט, הבטיח בזמן שכיהן כשר הבינוי והשיכון כי חאן אל אחמר תפונה. "שכחתם לציין את החצי השני של הדברים, מקווה כי זו טעות בתום לב... הבהרתי לשר החוץ הספרדי כי מדינת ישראל תפעל לפי חוק, תפנה את חאן אל אחמר ולא תאפשר השתלטות בדואית בלתי חוקית על אדמות מדינה".

נתניהו ב-2018: "חאן אל אחמר יפונה, זו החלטת בית משפט"

באוקטובר 2018 אמר נתניהו: "חאן אל אחמר יפונה, זו החלטת בית משפט, זו המדיניות שלנו והיא גם תתבצע. אין לי כוונה לדחות את זה עד להודעה חדשה, בניגוד לפרסומים, אלא למועד קצוב וקצר. משך הזמן שנתן לנסות לפנות את זה בהסכמה יקבע על ידי הקבינט שאכנס היום. זה יהיה קצר".

נתניהו ב-2018: חאן אל אחמר יפונה" צילום: תקשורת ראש הממשלה