חבר כנסת בעוצמה יהודית: מבין את תשובת המדינה בעניין חאן אל אחמר

צביקה פוגל מבין את המציאות ואת תשובת המדינה בעניין המאחז הבדואי הלא חוקי שלא יפונה בקרוב, ומתחייב בכל זאת: "חאן אל אחמר יפונה בקדנציה שלי" | מנכ"ל רגבים: "אני מאוכזב כי ציפינו שהממשלה החדשה תחליט כן לפנות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/02/23 19:13 יא בשבט התשפג

חבר כנסת בעוצמה יהודית: מבין את תשובת המדינה בעניין חאן אל אחמר
חאן אל אחמר | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המדינה ביקשה אתמול מבג"צ דחייה תשיעית במספר, של ארבעה חודשים, במסירת תשובתה בעניין פינוי המאחז הבדואי הלא חוקי, חאן אל אחמרביקורת רבה נשמעה במהלך 24 השעות האחרונות, אולם נדמה כי האירוע עבר בשקט מצד נבחרי הציבור מהצד הימני של המפה הפוליטית, ואף בהבנה, כמו שאמר הערב (ה') חבר הכנסת מעוצמה יהודית, צביקה פוגל. 

"אתמול לקחו אותי הצידה והסבירו לי את לחצי האיחוד האירופי. לא זכור לי אף איש מהאיחוד שמגן עליי", אמר פוגל במהלך ראיון ב"כאן ב", והמשיך להסביר: "אני לא מסכים לדרך שבה אנחנו הולכים, אבל אני מבין אותה. אני מתחייב שחאן אל אחמר יפונה בקדנציה שלי".

צביקה פוגל |

צביקה פוגל | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל רגבים מאוכזב: "גם סמוטריץ' אחראי לתקלה הזאת"

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים, אמר היום ל"חדשות כיפה" כי אינו מופתע מהחלטת הדחיה: "אני לא מופתע אני מאוכזב. אני לא מופתע כי זה פעם שמינית כבר שהמדינה מבקשת הארכה והתרגלנו לזה שהמדינה לא מתכוונת לפנות, ואני מאוכזב כי ציפינו שהממשלה החדשה תחליט כן לפנות. בסופו של דבר כל חברי הקואליציה של היום התחייבו לנושא בקמפיין הבחירות וקיווינו שהם יממשו את זה".

לשאלה האם צריך להפיל את הממשלה בגלל נושא חאן אל אחמר, השיב: "לא, כי הקו האדום הוא הקרב על שטחי C, אם הממשלה הזאת לא תטפל באמת בשטחי C זה קו אדום. אם המדינה תקדם תכנית לשמירה על שטחי C בתמורה לחאן אל אחמר אני בעד, המטרה של העתירה לפינוי חאן אל אחמר היא שהמדינה תשנה את המדיניות שלה ותמנע השתלטות עמדנו במשימה".


(בעוצמה יהודית דורשים לפנות את חאן אל אחמר, ארכיון)