ההסתה נגד ממשלת הימין: משטרת ישראל בהחלטה חריגה

בצל אמירות קשות ומסיתות נגד בכירים בממשלת נתניהו, המפכ"ל וראש אח"מ מפרסמים הודעה חריגה בה נכתב כי הם רואים בחומרה רבה כל התבטאות המסיתה לאלימות וכי כל אמירה כזו תגרור היבט חקירתי: "ננהג באפס סובלנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/23 22:12 יג בשבט התשפג

ההסתה נגד ממשלת הימין: משטרת ישראל בהחלטה חריגה
קובי שבתאי | , צילום: ראובן קסטרו

המערכת הפוליטית מגיעה לקצה בעקבות הרפורמה המשפטית של יריב לוין, ובמשטרה מגיבים בצעד חריג. אמירות מסוכנות שנזרקות לחלל האוויר בימים האחרונים מטרידות גם את המשטרה, שהודיעה כי כל פרסום מסית יטופל חקירתית.

אמירות בולטות בימים האחרונים הגיעו מכיוונם של עורך הדין דוד חודק אמר כי "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש באש חיה", ואל"מ במילואים זאב רז כתב כי בנימין נתניהו הוא "בן מוות".

המשטרה: "ננהג באפס סובלנות לפרסומים מסיתים"

בהודעה החריגה של המשטרה נכב כך: "בשל עליית מדרגה משמעותית בהתבטאויות חמורות להסתה, פגיעה ואיומים נגד אישי ציבור החליטו מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי וראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום כי כל פרסום מהסוג הזה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת יטופל חקירתית על ידי משטרת ישראל".

במשטרה הוסיפו: "ננהג באפס סובלנות לפרסומים מסיתים מכל סוג וכל מי שייפרסם או יתבטא בצורה המאיימת ומסיתה לפגיעה באישי ציבור ייחקר תחת אזהרה ואם יתברר כי עבר עבירה פלילית יוגש נגדו כתב אישום. מפכ"ל המשטרה וראש אח"מ רואים בחומרה רבה כל התבטאות המסיתה לאלימות פגיעה ואיום על אישי ציבור. משטרת ישראל לא תמנע מאיש את חופש המחאה במדינה דמוקרטית אך יחד עם זאת לא נאפשר שיח אלים מסית ומאיים".