עורכת דין בכירה משיבה לדוד חודק ותומכיו: "כך נראית משפחת פשע"

עו"ד ענת קאופמן, יו"ר הוועדה לביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין, תקפה הבוקר בחריפות את דבריו של עו"ד חודק שאמר שלא יהסס להשתמש בנשק: "דבריו היו אלימים, עברייניים ופליליים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/23 17:53 יא בשבט התשפג

עורכת דין בכירה משיבה לדוד חודק ותומכיו: "כך נראית משפחת פשע"
הפגנה במוצאי השבת האחרונה | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים, יריב לוין, ממשיכה לעורר אמוציות וסערות בכל יום. השבוע היתה זו אמירה של עו"ד דוד חודק בכנס לשכת עורכי הדין בפאנל שעסק ברפורמה, שעוררה סערה: "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש באש חיה".

מי שביקרה היום (ה') בחריפות את דבריו של חודק היא עו"ד ענת קאופמן, יו"ר הוועדה לביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין, אשר תקפה בכנס לשכת עורכי הדין באילת, ואמרה: "כך נראה איש אלים ובריון". 

"האירוע אתמול הוא כתם שחור עלינו, על אותם עורכי דין, אלה שצהלו ולא קמו למחות"

אחרי דבריו של עו"ד דוד חודק אתמול בכנס לשכת עורכי הדין באילת, תקפה הבוקר עו"ד ענת קאופמן, חברת מועצה בלשכת עורכי הדין, את דבריו. בנאום שנשאה בפתח הפאנל שהנחתה בנושא האלימות, אמרה: "הדברים של עו"ד חודק אתמול היו אלימים, עברייניים, פליליים. כך נראה איש אלים ובריון". 

בדבריה התייחסה עו"ד קאופמן למחיאות הכפיים שנשמעו בעקבות הדברים שאמר חודק: "לפעמים אנחנו נתקלים במקרה אכזרי של בעל אלים וכל השכנים אומרים אבל הוא ממש לא היה נראה גבר אלים. רק מה שהיה נורא אתמול, לא פחות מדבריו, היו מחיאות הכפיים. זה מדהים. אנחנו בכנס עורכי דין, אלה שמקצועם הוא שמירה על החוק, על שלטון החוק, ויש בתוכנו כאלה שמוחאים כפיים למי שקורא להם לשאת נשק ולירות על אחיהם, רק כי ממשלה נבחרת מיישמת את מה שהבטיחה לבוחריה. כך נראית משפחת פשע".

"איש מהם לא הרים נשק"

עורכת הדין הוסיפה רקע היסטורי להחלטות קשות שעברו על אזרחי המדינה וכיצר הנפגעים התנהלו: "ביוני 48 הגיעה לישראל ספינה עם יהודים ועם פליטי אירופה שהביאה נשק לישוב החדש. היא נורתה ע"י ההגנה ו-16 לוחמי אצ"ל נרצחו. מנחם בגין הורה ללוחמיו לא להשיב אש כדי למנוע מלחמת אחים. הם חרקו שיניים ונצרו את נשקם.

"שנים הוא נותר באופוזיציה ונאבק אך ורק באמצעות הדמוקרטיה עד שנבחר לראשות הממשלה. באוגוסט 2005  גורשו אלפי יהודים חלוצים, אידיאליסטים מבתיהם. גופות יקיריהם הוצאו מהקברים והועתקו. מפעל חייהם נקבר בחולות. המעשה הנורא הזה בוצע בעקבות חוק ההתנתקות שעבר בכנסת. למרות התסכול הרב והייאוש מאופי ההחלטה שהיתה בניגוד להתחייבות הבחירות ובניגוד להחלטת משאל מתפקדי הליכוד, איש מהם לא הרים נשק, לא פגע בחיילי צה"ל ולא הסית למלחמת אחים. כי כך נראית דמוקרטיה".

"הדברים של עו"ד דוד חודק אתמול היו אלימים. עברייניים, פליליים. אבל כאמור הוא הפרט שמעיד על שומעיו. חלקם כמובן. ואם עו"ד מרשה לעצמו פומבית, לקול תשואות עורכי דין, לקרוא לאלימות ולרצח, מה לנו להתלונן על אדם מן הישוב עם רקע חיים בעייתי שלוקח נשק ומבצע שוד בנק כדי להטיב את חייו".

קאופמן הוסיפה כי "עו"ד חודק, נתן לו אתמול את ההרשאה להיות אלים. להכות את נשותנו. להכות את שכננו. להכות רופא שלא העניק טיפול ראוי למשפחתו. כך נראה הפרוטקשן בדרום ובצפון. אם לא תצייתו לי ולדעותיי, אפעל באלימות?".

לסיכום אמרה לחברת לשכת עורכי הדין "חברים, האירוע אתמול הוא כתם שחור עלינו, על אותם עורכי דין, אלה שצהלו ולא קמו למחות. עו"ד חודק צריך להיות מנודה מקהילת עורכי הדין ויפה שעה אחת קודם. אנחנו צריכים להתנגד לכל אלימות, בכל צורה ואריזה שהיא. אסור לנו להסתנוור מאלימות שנעטפת באמתלה אינטלקטואלית. לעיתים היא המסוכנת יותר.

עורך הדין הסביר: אם יבואו אליי עם כוח חמוש לכפות עליי דיקטטורה ויפתחו עליי באש אני אשיב באש

נזכיר כי למחרת ולאחר שהתעוררה סערה ניסה עורך הדין להסביר את אמירותיו בראיון ב-103FM ואמר כי התכוון לכך ש"אם הרפורמה המשפטית תעבור פירושו של דבר שהונחה תשתית משפטית למשטר דיקטטורי", והוסיף, "אם זה יישאר ככה נמשיך להיאבק ציבורית עד שזה ישתנה. אם אחרי שתונח התשתית המשפטית למשטר דיקטטורי".

בהמשך אמר חודק "אני לא אסכים לשום דבר, אני אמשיך למחות בכל דבר שאני יכול לעשות באופן לגיטימי. אם יבואו אליי עם כוח חמוש לכפות עליי דיקטטורה ויפתחו עליי באש אני אשיב באש - זה מה שאמרתי. אני חשוב שכל אזרח יגיד אותו דבר אם הוא למד שיעור באזרחות. אני לא בעד מלחמות ואני בוודאי לא בעד מלחמת אחים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן