"שנים הייתי בתאגיד ונאמר לי לא אחת - תומכי ביבי לא יכנסו לאולפן"

השרה גלית דיסטל מקימה בימים אלה את משרד ההסברה ואומרת כי היא מתכננת "מפלצת הסברה". עוד הוסיפה השרה כי שוחחה עם השר סמוטריץ' בעניין תקצוב המשרד | על סערת התאגיד אמרה: "תת ייצוג חולני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/23 16:14 ט בשבט התשפג

"שנים הייתי בתאגיד ונאמר לי לא אחת - תומכי ביבי לא יכנסו לאולפן"
השרה גלית דיסטל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מקימה משרד מאפס. בשבועות האחרונים עוסקת השרה גלית דיסטל אטבריאן בלמידה והקמה מאפס של המשרד עליו היא אמונה. בראיון ל"חדשות 12", סיפרה השרה לגבי גודל התקציב והפעולות אותן היא מתכננת במשרד. דיסטל אמרה בהומור ששוחחה על נושא התקציב עם שר האוצר: "הושבתי את סמוטריץ' יפה ואמרתי לו 'תכין את המשאיות'". דיסטל לא חשפה את הסכומים שיושקעו במשרד אולם אמרה שמדובר בסכומים משמעותיים: "המשרד יהיה חשוב ואסטרטגי".

"מפעל של תכנים שיפעל 7\24"

בנוגע לפעילות המשרד אמרה המשרד דיסטל למגיש עופר חדד כי "אני רואה, ככל שאני מתעמקת בשבועות האחרונים, איך בצד השני הפלשתינים מעלים 200 סרטונים בממוצע בשבוע נגדנו, אצלנו יש איזה גרפיקאי במשרד החוץ שסוגר את המשרד בארבע".

לגבי השאלה האם המשרד יעסוק בהסברת רפורמות הממשלה ובתוכם הרפורמה המשפטית או בהסתה הפלשתינית, הסבירה השרה כי הוא יעסוק בשניהם אך "רוב המשרד יהיה מופנה החוצה" לדבריה. "אני מקימה מפלצת הסברה שלא הייתה כמותה במדינת ישראל, אני מתכננת 2,000 גופי הסברה בארץ ובעולם. מפעל של תכנים שיפעל 7\24", כך אמרה.

עובדי התאגיד

עובדי התאגיד צילום: Gili Yaari/Flash90

סערת התאגיד: "אנחנו בתת ייצוג חולני"

השרה דיסטל התייחסה גם לסערה סביב סגירת תאגיד השידור הציבורי ואמרה: "אני סומכת על קרעי שימצא את הפתרון הטוב ביותר, יש לי אפס סמכויות". בהמשך הסבירה דבר שלה אישית מפריע בתאגיד ושאלה "מי הנציג הליכודי בקרב כתבי התאגיד?".

בשלב זה עימת אותה המגיש חדד עם אמירתה המפורסמת של מירי רגב "מה שווה התאגיד אם אי אפשר לשלוט בו", ושאל אם לא מדובר באמירה דומה. דיסטל ענתה שלא והסבירה: "אנחנו בתת ייצוג חולני בקבוצת התקשורת הכי גדולה בישראל, חמש שנים הייתי בתאגיד ונאמר לי לא אחת, תומכי ביבי לא יכנסו אלינו לאולפן. זה ערוץ ציבורי, הוא לא יכול להתפרנס על חשבון קהל שהוא מדיר באופן שיטתי ומכוון. זה מעביר אותי על דעתי".