נתניהו החליט: מאי גולן תשודרג וזה יהיה התפקיד של גלית דיסטל

לאחר הפלונטר מול מאי גולן איתה סוכם על מינויה לסגנית שר, דבר שלא התאפשר משפטית, מגיע הפתרון של נתניהו. דיסטל אטבריאן תמונה לשרת ההסברה ומאי גולן לשרה במשרד ראש הממשלה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/01/23 15:19 טז בטבת התשפג

נתניהו החליט: מאי גולן תשודרג וזה יהיה התפקיד של גלית דיסטל
גלית דיסטל אטבריאן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו פתר פלונתר אחד: שני מינויים חדשים בתוך הליכוד. נתניהו החליט למנות את גלית דיסטל אטבריאן לשרת ההסברה ואת חברת הכנסת מאי גולן לשרה במשרד ראש הממשלה. בכך פתר נתניהו את הבעיה שנוצרה כאשר מינויה של גולן לסגנית שר לא יצא אל הפועל בעקבות קשיים משפטיים.

עבור אטבריאן מדובר במעבר מתפקיד שר במשרד ראש הממשלה ותפקיד שרת ההסברה בעוד עבור גולן מדובר בשדרוג. בתחילה היית האמורה להתמנות כזכור לסגנית שר במשרד ראש הממשלה, אך מאחר והמינוי לא יצא לפועל, שודרגה גולן לתפקיד שרה.

עם חבר הכנסת דוד אמסלם המצב יותר מסובך, חבר הכנסת שתקף בחריפות את נתניהו סביב נושא המינויים, לא הגיע היום לישיבת הסיעה ובסביבת נתניהו עדיין מחפשים את הפתרון למשבר מולו. הצעה שעלתה ביום היא למנות את אמסלם לשר במשרד המשפטים, נושא שחשוב לו אך הצעה כזו טרם הועברה אליו.

מאי גולן

מאי גולן צילום: עמיאל ירחי

מאי גולן איימה בהחרמת ההצבעות

כזכור, גולן לא הייתה מרוצה מהפרת ההבטחה להיות סגנית שר במשרד ראש הממשלה. לגולן על פי הדיווחים, הוצע לכהן כיושבת ראש וועדה בכנסת, אבל ייתכן כי גם היא כמו כהן תחרים את ההצבעות בכנסת מה שעלול להביך את הקואליציה הנכנסת. עתה על מנת לפתור את הפלונטר הפוליטי, נתניהו מצא פתרון אחר ששידרג את גולן.