בעקבות החשיפה: במשטרה שוקלים לפתוח בחקירה נגד אבי חימי

במשטרה בוחנים אפשרות לפתוח בחקירה נגד יו"ר לשכת עורכי הדין אשר ביצע לכאורה מעשה מגונה במועמדת למשרת שיפוט לאחר שביקשה ממנו המלצה | מרב מיכאלי: "ניצול מיני ושימוש לרעה בכוחו ובתפקידו. עליו להתפטר וללכת הביתה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 31/01/23 09:29 ט בשבט התשפג

בעקבות החשיפה: במשטרה שוקלים לפתוח בחקירה נגד אבי חימי
אבי חימי , צילום: פלאש 90

חשדות נגד אבי חימי: יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל עו"ד אבי חימי עמד אמש (ב') בליבה של סערה לאחר חשיפת העיתונאית ערוץ 13, איילה חסון, כי הוא ביצע מעשה מגונה במועמדת לשיפוט. חסון חשפה כי בידיה ראיות וסרטון של חימי כשהוא עושה מעשה מגונה בעת שיחת וידאו עם מועמדת לשיפוט שביקשה ממנו המלצה.

על פי פרסום של עיתון "ישראל היום", במשטרה בוחנים לפתוח בחקירה נגד יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל. גורמים במשטרה הוסיפו ואמרו כי "חימי מחזיק בתפקיד בכיר, ובעל השפעה לא מדובר בעוד עורך דין".

דרישה להדחתה

דרישה להדחתה צילום: Roni Schutzer/FLASH90

מרב מיכאלי: "עליו להתפטר וללכת הביתה"

בתוך כך, יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, קראה לחימי להתפטר לאחר שהוא לא הכחיש את מעשיו. "אבי חימי, על פניו, לא מכחיש מעשים מיניים עם אשה שגורלה המקצועי היה בידיו. גם אם זה "בהסכמה" והוא רק "נתן המלצה" זה ניצול מיני ושימוש לרעה בכוחו ובתפקידו. על אחת כמה וכמה אם לא היתה הסכמה. עליו להתפטר וללכת הביתה", כתבה מיכאלי.

עם פרסום החשיפה השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, קרא לחימי להתפטר: "החשיפה המזעזעת של אילה חסון הערב על ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי מחייבת אותו להודיע באופן מיידי על התפטרותו. חימי שלקח על עצמו בשבועות האחרונים את תפקיד מטיף המוסר הלאומי, צריך לערוך עם עצמו חשבון נפש עמוק - וכצעד ראשון, כאמור, להודיע לאלתר על התפטרות מתפקידו".

חסון עימתה את חימי שלא הכחיש

כאמור, חסון עימתה את חימי עם הטענות ובהקלטה ששודרה בחדשות 13, נשמע חימי כשהוא לא מכחיש את המקרה בפה מלא אלא אומר משהו על הסכמה. עוד טען חימי בשיחה עם חסון, כי אם יש למתלוננת טענות היא יכולה להתלונן במשטרה, חימי לא התייחס לשאלה המוסרית של הפרסום וטען כי מדובר ברדיפה פוליטית על רקע היותו אחד הקולות הבולטים נגד הרפורמה במערכת המשפט.

אבי חימי, חשדות קשות

אבי חימי, חשדות קשות צילום: Tomer Neuberg/Flash90

חסון מצידה לא קיבלה את טענותיו של חימי ואמרה כי היא נותנת לו את הבמה להגיב, אך לא מקבלת כלל את טענותיו לרדיפה פוליטית. עוד הוסיפה חסון כי בידיה סרטון של המעשים וכי היא מעידה כי הדברים אכן קרו בשנה האחרונה.

אבי חימי: "זהו מחיר שאשלם באהבה"

מלשכתו של אבי חימי נמסר כי "פרסום זה הינו חלק ממכונת הרעל של מי שפועל לקדם את ההפיכה המשטרית. אני לוקח בחשבון שינסו לפגוע בי ברמה האישית וזהו מחיר שאשלם באהבה".

גם יו"ר נעמת, חגית פאר, קראה ליו"ר לשכת עורכי הדין להתפטר כי "מי שעומד בראש ארגון שמייצג את עורכי הדין בישראל לא יכול להיות אדם שניצל לכאורה את מעמדו - לכן עליו לשים את המפתחות. אסור שסוגיות שכאלו יהפכו לעניין של ימין ושמאל, תומכי ממשלה או מתנגדיה - ראשי הציבור חייבים לשמש דוגמה ומופת ולהיות ללא רבב. בסוף יש את מה שנכון וראוי".