במחאה כנגד הממשלה: יו"ר לשכת עורכי הדין פורש

בהודעת הפרישה הסביר אבי חימי, כי ערכיו המוסריים מתנגשים עם ערכי הממשלה הנכנסת. "בכוונתי להמשיך ולפעול בכל המישורים החוקיים כדי למנוע את הכרסום בערכי היסוד של הדמוקרטיה הישראלית" הוא כתב

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/22 22:44 ג בטבת התשפג

במחאה כנגד הממשלה: יו"ר לשכת עורכי הדין פורש
אבי חימי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מוחה נגד הממשלה: יו"ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי הודיע לעובדי הלשכה כי לא יתמודד שוב בבחירות הקרובות במחאה כנגד הממשלה הנכנסת. "כבר לפני מספר שבועות הבעתי בקול רם וצלול את דעתי הנחרצת נגד הרוחות הרעות המנשבות בארצנו. זאת עשיתי, גם כשדעתי לא הייתה פופולרית, בלשון המעטה" כתב חימי בהודעה.

"גם כשנאלצתי לשלם מחירים אישיים כבדים על כך. אשר יגורתי בא לנו. בימים אלה ממש עברו מספר חוקים פרסונליים מבישים בכנסת ישראל, העומדים בסתירה לאתוס הציוני" המשיך חימי במכתבו, "לערכים המובאים במגילת העצמאות ועומדים בסתירה חזיתית להיות מדינתנו, מדינה יהודית ודמוקרטית".

חימי תקף את הממשלה הנכנסת וטען כי הם חותרים תחת הדמוקרטיה: "ערכיי, המוסריים והחברתיים מתנגשים עם 'ערכי' הממשלה החדשה המסתמנת, והם חותרים תחת הדמוקרטיה הישראלית, שלטון החוק וערך השוויון בין אזרחי המדינה כולם. מאז ומתמיד, עמדתי לימינו של שלטון החוק והגנתי בנחרצות על שומריו: משטרת ישראל, פרקליטות המדינה, מוסד היועץ המשפטי לממשלה, מערכת בתי המשפט - ובית המשפט העליון העומד בחוד החנית".

חבר הוועדה לבחירת שופטים

חימי שכאמור, לא יתמודד בבחירות הקרובות שייערכו בחודש יוני הקרוב הודיע כי עד שיעזוב, ינסה למונע מהלכים "חשוכים" לדבריו מהממשלה הנכנסת. חימי כזכור, ביושבו כיו"ש לשכת עורכי הדין, יושב יחד עם עוד נציג מהלשכה בוועדה לבחירת שופטים, שם יחד עם שלושת השופטים בוועדה הם יכולים ליצור בלוק בבחירת השופטים.