בן גביר תקף את היועמ"שית בקבינט: "את לא חיה במדינה שאני חי"

במהלך ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני בעקבות פיגועי הירי בירושלים, תקף השר לביטחון לאומי את גלי בהרב מאירה: "חיבלת בעבודה שלנו קיבלת את החומרים לצורך האיטום ב-8 בבוקר"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/01/23 22:18 ז בשבט התשפג

בן גביר תקף את היועמ"שית בקבינט: "את לא חיה במדינה שאני חי"
השר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

בעקבות פיגועי הירי שהתרחשו במהלך השבת בירושלים וגבו את חייהם של שבעה ישראלים, ראש הממשלה,בנימין נתניהו כינס את הקבינט המדיני-ביטחוני. בין המשתתפים בדיון היו השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר והיועצת המשפטית לממשלה,גלי בהרב מיארה.

על פי פרסום של כאן חדשות, במהלך הדיון טען בן גביר את יועמ"שית כי היא מעכבת את איטום ביתו של המחבל. "את לא חיה במדינה שאני חי. אתם לא יושבים בתוך עמכם. חיבלת בעבודה שלנו קיבלת את החומרים לצורך האיטום ב-8 בבוקר", אמר בן גביר לבהרב-מיארה. בתגובה לדבריו השיבה: "זה לא נכון, קיבלתי את החומרים רק בשמונה בערב". שר המשפטים, יריב לוין, הגיב ואמר כי "כנראה שאין מימד זמן בייעוץ המשפטי, הם מעל הזמן הם לא מבינים שאם אתה לא עושה מהר אז אתה חוטף".

בהרב מיארה

בהרב מיארה צילום: Shir Torem/Flash90

שינוי מדיניות: ביתו של המחבל שפצע ולא הצליח לרצוח - יאטם

בעקבות דרישתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בישיבת הקבינט הביטחוני והיום בישיבת הממשלה, התקבלה החלטה פה אחד ולפיה יאטם ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בעיר דוד בו נפצעו שני ישראלים באורח קשה.

זירת הפיגוע בעיר דוד

זירת הפיגוע בעיר דוד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בירך על ההחלטה ומסר כי "זהו עוד צעד חשוב במגוון הצעדים שננקוט נגד הטרור, לחיזוק המשילות והגברת ההרתעה. במקביל להצעות החשובות שעלו היום בממשלה לשלילת זכויות למחבלים ומשפחותיהם חשוב שנעשה צעדים אופרטיביים ומידיים ושינוי המדיניות של אטימת הבית גם למי שלא רצח הוא אחד מהם".

ההנחיות של נתניהו כדי למנוע את גל הטרור

ראש הממשלה בנימין נתניהו, כחלק מהדיון בממשלה, הביא מספר הנחיות. נתניהו הנחה את השב"כ להביא באופן מיידי חוות דעת בעניין ביצוע צעדים מרתיעים נוספים כלפי בני משפחות מחבלים שהביעו תמיכה בטרור. כמו כן, הוא ביקש ממ"מ שר הפנים והיועמ"שית לממשלה להגיש הצעת חוק ממשלתית לעניין שלילת תושבות ואזרחות ממחבלים, והרחקתם לשטחי הרש"פ.

שוטרי מג"ב מחוץ לביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בנווה יעקב |

שוטרי מג"ב מחוץ לביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בנווה יעקב | צילום: Jamal Awad/Flash90

בנוסף ראש הממשלה ביקש משר העבודה והיועמ"שית לממשלה להכין תזכיר חוק למתן אפשרות לפטר באופן מיידי עובדים שתמכו בטרור, ללא צורך בשימוע. כמו כן, הבהיר כי הממשלה תומכת במתן פטור מחובת הנחה לכל הצעת חוק שעוסקת בנושאים אלו, של חיזוק ההרתעה בדרך של פגיעה בסביבה הקרובה של המחבלים.

צפו באיטום בית המחבל, הלילה: