בן גביר מאשים את היועמ"שית: פוגעת באזרחי מדינת ישראל

השר לביטחון לאומי האשים את גלי בהרב מיארה שלא נתנה עדיין אישור לאטום את בית המחבל שביצע את פיגוע הירי בנווה יעקב: "לתדהמתי עד לרגע זה היועמ"שית לא מאפשרת לנו לעשות זאת"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 28/01/23 18:54 ו בשבט התשפג

בן גביר מאשים את היועמ"שית: פוגעת באזרחי מדינת ישראל
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שבעה ישראלים נרצחו אמש (ו') בפיגוע בבית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים. שלושה פצועים נוספים פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק. המחבל, עלקם ח'יירי, תושב א-טור שבמזרח ירושלים, בעל תעודת זהות כחולה, נוטרל ונשקו אותר במקום. במשטרה הודיעו על העלאת הכוננות בבירה, ובצה"ל נערכים להסלמה.

בצאת השבת, הגיע השר לביטחון לאומי ויו"ר לאומי לבית החולים שערי צדק ופרסם הודעה לתקשורת: "מהרגע ששמעתי על הפיגוע בבית הכנסת, באותן דקות היה לי ברור שצריך לעשות מעשה. באתי עם שני בג"צים שאני מכיר, יחד קבענו דיון עם ראש השב"כ, המפכ"ל וכל גורמי הביטחון. קיבלנו החלטה לאטום את הבית על מנת לשדר מסר מאוד ברור. ביקשתי מהשב"כ חוות דעת ברורה והדברים האלה נחתו על שולחנה של היועמ"שית בשמונה בבוקר. ציפיתי ששעה אחר כך יהיה לנו אישור לאטום את הבית. לתדהמתי עד לרגע זה היועמ"שית לא מאפשרת לנו לעשות זאת. בעיניי זה נורא, זה לא יכול להיות, זה לפגוע לא רק בי ובממשלה - אלא גם באזרחי ישראל".

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

היועמ"שית: הפרסום על בקשה של השר בן גביר שנדחתה על ידי היועצת אינו נכון

היועצת המשפטית לממשלה מסרה כי "במענה לפניות הרינו לעדכן כי הפרסום על בקשה של השר בן גביר שנדחתה על ידי היועצת אינו נכון. כפי שהובהר לשר בן גביר על ידי גורמי המקצוע ברשויות הביטחון ובמשרד המשפטים, החלטות פעולה של הדרג המדיני צריכות להיתמך בתשתית עובדתית, ועליו להציגה".

גלי בהרב-מיארה

גלי בהרב-מיארה צילום: Shir Torem/Flash90

עוד נכתב כי "בהתאם לכך, רק לפני שעה הועברה ליועצת המשפטית לממשלה השלמת חוות הדעת הבטחוניות, ואלה נבדקות כעת.  היועצת המשפטית לממשלה תתייחס בקבינט לכלל הנושאים שיעלו. היועצת המשפטית לממשלה תעשה כל שניתן כדי לספק כלים משפטיים שיאפשרו את הגשמת מדיניות הדרג המדיני".