חכו לחצות: הירידה במחירי הדלק מתחילה הלילה

לאחר ששר האוצר חתם על צווי הפחת מס הקניה, מחיר הדלק יירד הלילה בשיעור של כ- 10 אגורות. לולא הצווים מחיר הדלק היה יקר יותר ב- 13 אגורות לליטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/23 22:09 כח בטבת התשפג

חכו לחצות: הירידה במחירי הדלק מתחילה הלילה
תחנת דלק, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ירידת מחיר הדלק: במסגרת התוכנית לטיפול בהתייקרויות במשק, ולאחר חתימת שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' על הצווים להפחתת מס הקניה ומס הבלו על בנזין, מחיר הדלק ירד הלילה.  הצווים, שייכנסו לתוקף החל מיום ראשון, ה-22 בינואר 2023, יביאו להפחתה מידית של מחירו של ליטר בנזין בשיעור של 10 אגורות.

על מנת להפחית אתמחיר הדלק לצרכן, על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, מאז אפריל 2022 חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקנייה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראת השעה שחלה כיום מורידה כ-3 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה, והיא עתידה לפקוע ב-16 בפברואר 2023.

להפחית 10 אגורות נוספות ממחירו הנוכחי של ליטר בנזין

על מנת להימנע מעליית מחיר הדלק לצרכן עם פקיעתה של הוראת השעה, קובעת הוראת השעה שתיכנס לתוקפה ביום ראשון, ה-22 בינואר 2023, כי מס הקנייה ומס הבלו אשר יחולו על בנזין עד סוף שנת 2023 יופחתו, כך שיעמדו על 3,183.32 ש"ח לאלף ליטר. הפחתה זו צפויה להפחית 10 אגורות נוספות ממחירו הנוכחי של ליטר בנזין לצרכן ולהעמידו על רמה הנמוכה בכ-13 אגורות לעומת המחיר ללא הוראת השעה.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר לאחר שחתם על הצו: "התכנית שהצגנו ובתוכה ההפחתה במחיר ליטר בנזין זהו רק הצעד הראשון. יוקר המחייה פוגש כל משפחה בישראל והמצב חייב להשתנות. בחודשים הקרובים נביא צעדים נוספים ומשמעותיים. בנפשנו הדבר".