הקפאת ארנונה והוזלה במחיר הדלק: התכנית הכלכלית של סמוטריץ' ונתניהו

ראש הממשלה ושר האוצר הציגו את התכנית הכלכלית למלחמה ביוקר המחייה | בין המהלכים שהם צפויים לקדם: הקפאת עליית מחיר הארנונה לשנה, הורדת מחיר הדלק ל-10 אגורות לליטר וקיצוץ של 70% בהתייקרות במחירי החשמל והמים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 11/01/23 19:54 יח בטבת התשפג

הקפאת ארנונה והוזלה במחיר הדלק: התכנית הכלכלית של סמוטריץ' ונתניהו
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחת הבטחות הבחירות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היא להילחם נגד יוקר המחייה שפוקד את מדינת ישראל בחודשים האחרונים. נתניהו ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ' הציגו הערב (ד') את התכנית הכלכלית נגד יוקר המחייה במסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה. בין הצעדים להורדת יוקר המחייה: הקפאת עליית מחיר הארנונה לשנה, הורדת מחיר בדלק ל-10 אגורות לליטר וקיצוץ של 70% בהתייקרות במחירי החשמל והמים.

נתניהו: "הממשלה שמה את המלחמה ביוקר המחייה בראש סדר העדיפויות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח את את מסיבת העיתונאים ואמר כי "הממשלה בראשותי באה לעבוד. אני חושב שכל האזרחים מרגישים זאת. אנחנו מטפלים הכל בתחומי החשובים, התחום הראשון הוא יוקר המחייה. בשנה וחצי האחרונות המשק נכנס לסחרור אינפלציוני. האינפלציה והריבית מרקיעות שחקים. המחיר משפיע על המשפחות וזה מגיע לכך שכל משפחה ישראל זאת במשכנתא. זה נטל גדול מאוד. הממשלה בראשותי שמה את המלחמה ביוקר המחייה בראש סדר העדיפויות ומודיעים על שורת צעדים".

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "החשמל, המים, הדלק והארנונה גוררים עלייה נוסף וזה משפיע על המשכנתא. לחלק באלף שקלים בחודש זה נטל גדול, שצריך לטפל בזה. הערב אנחנו מודיעים על שורת צעדים ראשונים להילחם במחוללי האינפלציה חשמל, דלק, ארנונה. הצעדים הללו יוזילו מיד את יוקר המחייה והם יעשו דבר נוסף ויאטו קצב הגלגל". 

סמוטריץ': "יוקר המחייה איננה עוד סיסמא או כותרת בעיתון"

שר האוצר התייחס בפתח דבריו לתוכנית ואמר כי "יוקר המחייה איננה עוד סיסמא או כותרת בעיתון, זה נושא משמעותי שמכביד על אזרחי ישראל ביום יום. המחירים עולים ומקשים על כולנו. אנחנו צריכים לתת מענה ברמה הלאומית, לכן מהרגע שנכנסתי לתפקידי כשר האוצר של ישראל ובתיאום עם ראש הממשלה מטפל בנושא הזה בחרדת קודש. יש משפחות שקשה להן יותר וחובה עלינו לדאוג גם להן, לא נשלים עם מציאות בה הורים לא יכולים לרשום את ילדם לחוג, לא נשלים עם מציאות בה ילדים ילכו לישון בבית בלי חימום בחורף בגלל מחירי החשמל".

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "הצעדים האלה משיגים את בלימת ההתייקרות במשק, שבירת המעגל של האינפלציה, כל זה מבלי לפרוץ את המנגנונים הקבועים, ומבלי לנקוט צעדים שיתדלקו את האינפלציה בצד השני. זו תכנית חירום מיידית לטווח הקרוב, אבל במסגרת תקציב המדינה נגבש שורה של צעדים נוספים להקלה ביוקר המחייה בטווח הקרוב, שורה של רפורמות עומק, שייטפלו בהיעדר התחרות במשק הישראלי, יפחיתו את הבירוקרטיה והרגולציה, יפרקו את המונופולים בתחום המזון, יש שתי רגליים לתכנית המיידית הזו צמצום עליית המחירים, וסיוע ממוקד לסקטורים ואוכלוסיות שזקוקות לערבות המיידית שלנו. אנו מבטלים את ההתייקרויות בדלק ובארנונה לחלוטין".