החל מהחודש הבא: המהלך של סמוטריץ' שיוזיל את מחיר הדלק

שר האוצר פרסם להערות הציבור צווים להפחתת מס הקניה ומס הבלו על בנזין, בשיעור שצפוי להוריד 13 אגורות ממחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא ההפחתה המוצעת

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 15/01/23 18:09 כב בטבת התשפג

החל מהחודש הבא: המהלך של סמוטריץ' שיוזיל את מחיר הדלק
צילום: shutterstock

שנת 2023 החלה בגל התייקרויות נוסף שירגיש כל אזרח ואזרח במדינה, החל מדלק ועד לארנונה. הערב (א') שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פרסם להערות הציבור צווים להפחתת מס הקניה ומס הבלו על בנזין, בשיעור שצפוי להוריד 13 אגורות ממחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא ההפחתה המוצעת.

על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן, על רקע העליות שהיו במחיר הדלק מאז אפריל 2022 חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקנייה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראת השעה שחלה כיום, מורידה כ-3 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה, והיא עתידה לפקוע ב-16 בפברואר 2023.

שר האוצר סמוטריץ

שר האוצר סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפחתה צפויה להוריד 13 אגורות ממחיר של ליטר בנזין 

על מנת להימנע מעליית מחיר הדלק לצרכן עם פקיעתה של הוראת השעה, מוצע לקבוע בהוראת שעה כי מס הקנייה ומס הבלו אשר יחולו על בנזין עד סוף שנת 2023 יופחתו, כך שיעמדו על 3,183.32 שקלים לאלף ליטר. הפחתה זו, כאמור, צפויה להוריד 13 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה.

כאמור, בתחילת החודש עודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.94 ש"ח לליטר, עליה של 9 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 5.93 ש"ח לליטר, עליה של 7 אגורות מעדכון קודם.