במחאה על הפינוי: כל שרי הציונות הדתית יחרימו את ישיבת הממשלה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ יחרים מחר את ישיבת הממשלה יחד עם שרי מפלגתו סופר וסטרוק, זאת לאחר ביצוע הפינוי למאחז ביום שישי בניגוד לדרישתו | סמוטריץ סירב גם לשיחת וועידה עם ראש הממשלה לאחר הפינוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/23 20:26 כח בטבת התשפג

במחאה על הפינוי: כל שרי הציונות הדתית יחרימו את ישיבת הממשלה
סמוטריץ', יחרים את ישיבת הממשלה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מחאה בממשלה: שר האוצר בצלצל סמוטריץ' יחרים מחר את ישיבת הממשלה יחד עם כל שרי מפגתו, כך פורסם ב-"חדשות 12" הערב. הרקע לחרם המפלגתי הוא שרשרת האירועים ביום שישי האחרון בהם פונתה נקודת ההתיישבות החדשה בשומרון לזכרו של הרב דרוקמן. בעקבות האירועים, יחרימו כל שרי הציונות הדתית את ישיבת הממשלה מחר.

בליל שישי עלתה כאמור, נקודת התיישבות חדשה ולאחר שנודע דבר קיומה והוצרך לפנותה, דרש סמוטריץ' כמחזיק הסמכויות בעניין לעכב את הפינוי עד לדיון בעיניינו, שר הביטחון גלנט לא שהה שדרישתו של סמוטריץ' וכוחות צה"ל פינו את המאחז כבר ביום שישי. עוד דווח ב"חדשות 12" כי גם במהלך השבוע האחרון, התקיים ויכוח בין השרים בנושא הסמכויות ביו"ש. השר סמוטריץ' סירב לעלות לשיחת וועידה עם ראש הממשלה והשר גלנט לאחר ביצוע הפינוי ביום שישי.

צילום: ללא

המאחז לזכרו של הרב דרוקמן

כאמור, לקראת מלאות 30 יום לפטירתו ר הרב דרוקמן, גרעין משפחות ונערים עלה בליל שישי לנקודת התיישבות חדשה בשומרון, בסמוך לישוב מגדלים והקים את המאחז "אור חיים", לזכרו של הרב דרוקמן. שעות בודדות אחרי שהוקם, כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי החלו לזרום למקום ופינו את המאחז. על המקום הוטל צו שטח צבאי סגור.



במענה לשאלות כתבים נמסר היום מלשכת שר האוצר: "השר סמוטריץ' הוציא הבוקר בהתאם לסמכותו הוראה כתובה לראש מתפ"ש לעצור את הפינוי ולא לבצעו עד לקיום דיון אצלו בעניין בראשית השבוע. שר הביטחון גלנט הורה על ביצוע הפינוי למרות ההנחיה, בלא ששוחח עם השר סמוטריץ' ובניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים המהווים את הבסיס לקיומה של הממשלה".

נתניהו: "הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי"

בעקבות דבריו של סמוטריץ', ראש הממשלה, בנימין נתניהו הוציא הודעת גיבוי בהחלטתו של גלנט: "הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון, דבר שלא נעשה במקרה זה. ראש הממשלה יכנס דיון בנושא בתחילת השבוע".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368