בעקבות התחלואה הגבוהה: בדיקות קורונה בנתב"ג חוזרות

עקב תחלואת הקורונה הגבוהה בסין ולאחר הערכות מצב בנושא, משרד הבריאות החליט על הפעלת עמדה לבדיקות PCR וולנטריות בנתב"ג, לטובת כל הנכנסים מחו"ל שרוצים להיבדק

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/23 16:22 כב בטבת התשפג

בעקבות התחלואה הגבוהה: בדיקות קורונה בנתב"ג חוזרות
מחלקת קורונה , צילום: David Cohen/Flash90

משרד הבריאות הודיע היום (א') כי עקב תחלואת הקורונה הגבוהה בסין ולאחר הערכות מצב בנושא, הוחלט על הפעלת עמדה לבדיקות PCR וולנטריות בנתב"ג, לטובת כל הנכנסים מחו"ל שרוצים להיבדק. ריצוף בדיקות אלו יסייע בניטור כניסת וריאנטים חדשים לישראל. 

את הבדיקה הוולנטרית יכולים הנוחתים בישראל לבצע ללא עלות כל יום (7 ימים) מהשעה 07:00 ועד השעה 21:00, בקומת הקרקע (G), במעבר הרגלי לחניון "הפרדס" (לאחר היציאה משער 03). משרד הבריאות המליץ לכל הנכנסים לישראל לבצע בדיקת קורונה מסוג PCR, וימשיך לעדכן את הציבור ככל שיידרש.

צילום: משרד הבריאות

ביום הראשון לתפקיד: דרעי הורה כי זרים מסין יעברו בדיקת קורונה 

יום אחרי השבעת הממשלה, שר הבריאות, אריה דרעי, קיים דיון עם הנהלת משרד הבריאות, ועודכן בתמונת המצב והתחלואה בסין, בעקבות הדיווחים על התפרצות מגפת הקורונה במדינה. בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות המיועד, משה בר סימן טוב, פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס.

דרעי

דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר דרעי קיבל את המלצותו של הדרג המקצועי והורה להמשיך ולעקוב אחר נתוני התחלואה והורה לכל חברות תעופה הזרות להעלות כי אזרחים זרים מסין יוכלו לעלות לטיסה לישראל רק כפוף לבדיקת קורונה. 

בנוסף הנחה השר את הדרג המקצועי להקים עמדות דיגום וולונטרית בנתב"ג לאזרחים זרים וישראלים השבים מסין. בתום הדיון הורה יצאה הודעה לציבור: "משרד הבריאות ממליץ לאזרחים ישראלים להימנע מהגעה לסין שלא לצורך חיוני".