ביום הראשון לתפקיד: דרעי הורה כי זרים מסין יעברו בדיקת קורונה

שר הבריאות הנכנס הורה להטיל מחדש את חובת בדיקה שלילית על הנוחתים מסין בעקבות התפרצות הקורונה | משרד הבריאות ממליץ להימנע מנסיעות לא חיוניות

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/22 14:22 ו בטבת התשפג

ביום הראשון לתפקיד: דרעי הורה כי זרים מסין יעברו בדיקת קורונה
בדיקות קורונה בנתב"ג, ארכיון , צילום: פלאש 90

שר הבריאות הנכנס, אריה דרעי, קיים היום (ו') דיון עם הנהלת משרד הבריאות, ועודכן בתמונת המצב והתחלואה בסין, בעקבות הדיווחים על התפרצות מגפת הקורונה במדינה. בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות המיועד, משה בר סימן טוב, פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס.

משרד הבריאות: "לא לטוס לסין שלא צורך"

השר דרעי קיבל את המלצותו של הדרג המקצועי והורה להמשיך ולעקוב אחר נתוני התחלואה והורה לכל חברות תעופה הזרות להעלות כי אזרחים זרים מסין יוכלו לעלות לטיסה לישראל רק כפוף לבדיקת קורונה.

דרעי

דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנוסף הנחה השר את הדרג המקצועי להקים עמדות דיגום וולונטרית בנתב"ג לאזרחים זרים וישראלים השבים מסין. בתום הדיון הורה יצאה הודעה לציבור: "משרד הבריאות ממליץ לאזרחים ישראלים להימנע מהגעה לסין שלא לצורך חיוני".

18.6 מיליון סינים נדבקו בקורונה מתחילת החודש

מומחי בריאות בבריטניה מעריכים כי 9,000 בני אדם בסין מתים מדי יום בעקבות נגיף הקורונה.  מאז תחילת חודש דצמבר, מקרי המוות הצטברו ככל הנראה ל-100 אלף מתים, כאשר מספר הנדבקים בנגיף הגיע ל-18.6 מיליון.

בסין אסור לסחור בביטקוין,

בסין אסור לסחור בביטקוין, צילום: shutterstock

המומחים הבריטים מעריכים כי מספר הנדבקים היומי בסין יגיע ב-13 בינואר ל-3.7 מיליון. עוד הוסיפו ואמרו כי הם מאמינים כי מספר מקרי המוות יגיע לשיאו ב-23 בינואר עם 25 אלף מתים ביממה במדינה האסייתית.