"האדם הנכון ביותר": משה בר סימן טוב חוזר למשרד הבריאות

המנכ"ל המיתולוגי מתקופת הקורונה חוזר לתפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות, אחרי דרישתו של אריה דרעי, השר החדש שפירגן: "ניסיונו המקצועי עשיר ויכולותיו מוכחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/23 12:36 טו בטבת התשפג

"האדם הנכון ביותר": משה בר סימן טוב חוזר למשרד הבריאות
משה בר סימן טוב, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הוא חוזר: ממשלה אישרה הבוקר (א') את משה בר סימן טוב לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. הוא יעבוד תחת שר הבריאות החדש, אריה דרעי, ויוביל לצידו את המשרד. נזכיר כי בשבוע האחרון דרש דרעי להעלות את שכרו.

ניסיונו של בר סימן טוב

בר סימן טוב, בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים וכלכלה עם התמחות במימון ובעל ניסיון עשיר בשירות הציבורי. הוא כיהן בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות, כציר הכלכלי בוושינגטון ובשורה של תפקידים באגף התקציבים של משרד האוצר, בהם המשנה לממונה על התקציבים. במסגרת תפקידיו, שימש כרכז תחום הבריאות באגף התקציבים וחבר בוועדת סל הבריאות. כמשנה לממונה על אגף התקציבים היה אחראי בין השאר על תקציבי הבריאות ועסק בפתרון שביתת הרופאים וניסוח הסכם קיבוצי לרופאים במגזר הציבורי.

שר הבריאות, אריה דרעי, בירך: "ניסיונו המקצועי העשיר של משה בר סימן טוב ויכולותיו המוכחות במשרד הבריאות והאוצר, הופכים אותו לאדם הנכון ביותר להובלת הרפורמות שאנו מתכוונים לקדם בשנים הקרובות במשרד הבריאות. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקיד".

שכרו יועלה?

בימים האחרונים ביקש דרעי להעלות את שכרו של המנכ"ל החדש, שכר שעומד על כ-90 אלף שקלים בחודש. מדובר ביותר מפי שתיים משכר מנכ"ל במשרד ממשלתי, כאשר שאר המנכ"לים מרוויחים כ-40 אלף שקלים בחודש. דרעי למעשה מעוניין להשוות בין שכר מנכ"ל משרד הבריאות לשכרו של מנהל בית חולים גדול כפי שנהגו בשני המנכ"לים האחרונים נחמן אש וחזי לוי.