לפיד בביקורת על הרצוג: "נשיאים תמיד אומרים משהו מכובס"

ראש האופוזיציה ביקר את התנהלותו של נשיא מדינה על כך שהוא לא תקף את רפורמת המשילות: "הגיע הזמן שגם הוא יגיד שיש פה התנכלות לדמוקרטיה הישראלית" | על נתניהו: "שולח את הבריונים שלו להרביץ לחבר'ה שלי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 11/01/23 21:40 יח בטבת התשפג

לפיד בביקורת על הרצוג: "נשיאים תמיד אומרים משהו מכובס"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד התראיין הערב (ד') לחדשות 13, וביקר בחריפות את התנהלותו של נשיא המדינה יצחק הרצוג על כך שהוא לא תקף בחריפות את הרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים, יריב לוין ואת התנהלותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"נשיאים תמיד אומרים משהו מכובס, הגיע הזמן שגם הנשיא יגיד שאם יש פה התנכלות לדמוקרטיה הישראלית אז לא כולם אותו דבר, הנדרסים והדורסים לא יושבים באותה עגלה", אמר ראש האופוזיציה.

יריב לוין

יריב לוין בערב הצגת הרפורמה במערכת המשפט. צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

לפיד: "נתניהו שולח את הבריונים שלו להרביץ לחבר׳ה שלי"

במהלך הראיון, תקף לפיד בחריפות וטען כי נתניהו "שולח את הבריונים שלו להרביץ לחבר׳ה שלי בכבישים- וקורא לנו להירגע. שנתניהו ירגיע את האנשים שלו שאמרו שצריך לעצור אותי ואת בני גנץ על בגידה בגלל שאנחנו מדברים נגד הממשלה. זה מה שעושים ממשלים לא דמוקרטיים בכל העולם".

על הרפורמה של לוין אמר לפיד כי "תמיד הייתי נגד אקטיביזם שיפוטי- הפעם זה לא המצב, הם רוצים לבטל את הדמוקרטיה. לוין מעולם לא הסתיר את זה שהוא רוצה לדרוס את מערכת המשפט".

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ארבעת הנושאים שיתוקנו בשלב הראשון של הרפורמה:

  • שינוי שיטת בחירת השופטים - ייצוג שווה לשלוש רשויות השלטון בוועדה לבחירת שופטים.
  • הסדרת פסילת חוקים ופסקת ההתגברות -  בית המשפט יפעל מכוח חוקי היסוד ולא יימצא מעליהם. תתאפשר פסילת חוקים בבית המשפט העליון, בהרכב מלא וברוב מיוחד. 
  •  ביטול עילת הסבירות - החזרת יכולת ההחלטה לממשלה הנבחרת.
  • היועצים המשפטיים היועצים המשפטיים, כשמם כן הם יהיו יועצים ולא מחליטים.