נתניהו על התבטאות של הח"כ מעוצמה יהודית: "אמירה אומללה"

ראש הממשלה התייחס במסיבת העיתונאים לאמירתו של חבר הכנסת מעוצמה יהודית, צביקה פוגל כי צריך לעצור את גנץ ולפיד בגין בגידה במולדת

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 11/01/23 20:39 יח בטבת התשפג

נתניהו על התבטאות של הח"כ מעוצמה יהודית: "אמירה אומללה"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ההתבטאות המקוממת של חבר הכנסת צביקה פוגל ממפלגת עוצמה יהודית, שאמר כי צריך לעצור את מי שהיה שר הביטחון של מדינת ישראל, בני גנץ ויו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד על בגידה במולדת עוררה תגובות נזעמות. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר הערב (ד') במהלך מסיבת עיתונאים לתכנית הכלכלית נגד יוקר המחייה את חבר הכנסת מעוצמה יהודית ואמר כי "לא עוצרים ראשי אופוזיציה, אמירה אומללה".

כזכור, בראיון לכאן 11 אמר פוגל כי "יש לעצור את יאיר לפיד, בני גנץ, יאיר גולן ומשה (בוגי) יעלון, את הארבעה האלה צריך לעצור הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע", פוגל הסביר: "הם לא מדברים על הפגנה, לא על דגלים ולא שום דבר אחר. הם מדברים עכשיו על מלחמה וקוראים למלחמה. אם הם היו קוראים להפגין, הייתי נותן להם את הזכות להפגין. אבל הם מתייחסים אליי כאויב. זו בגידה במולדת וזו עילה למעצר".  

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נתניהו מרגיע: המדינה לא תיהרס, הדמוקרטיה לא תחרב

נתניהו התייחס במסיבת העיתונאים לרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים, יריב לוין. "אני מבקש להרגיע את השיח הציבורי. המדינה לא תיהרס, הדמוקרטיה לא תחרב, מהות הדמוקרטיה מעבר לאיזון בין שלוש הרשויות וכמובן שלטון הרוב זה כיבוד זכויות הפרט. מהות הדמוקרטיה היא שוויכוחים, לרבות זה שאנחנו מתווכחים בו היום, הם נעשים לא עם כדורים ולא עם קליעים, הם מוכרעים למעשה בקלפיות ובהכרעה בהצבעות בכנסת או בפרלמנט. אנחנו יכולים לא להסכים. בדמוקרטיה לא מסכימים, בדמוקרטיה מגיעים בסוף להכרעה אם אין הסכמה, אבל חייבים גם לתחום את מגבלות השיח". 

עוד הוסיף ואמר כי "אז אני רוצה להגיד מה שאמרתי אתמול ואני חוזר על זה: בדמוקרטיה לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, ובדמוקרטיה האופוזיציה לא קוראת לשרי הממשלה נאצים ולממשלה שנבחרה עכשיו ברוב קולות הרייך השלישי. צריך להירגע, ומעל הכל, רק מוסף - אין גם אלימות. אין אלימות. אין היתר לאלימות, אין היתר לחסום כבישים ואין דברים אחרים שהם פוגעים באופן פולשני בזכויותיהם של כל אזרח ואזרח. אנחנו נדון ברצינות, אנחנו בוודאי גם נתווכח באופן נוקב, אנחנו בסוף נכריע ואנחנו בסוף גם נצליח".