התאגיד ייסגר? שר התקשורת קרעי רמז: "אני לא נביא"

שר התקשורת שלמה קרעי התארח היום בכנס העיתונות השנתי באוניברסיטת רייכמן. השר לא חשף את תוכניותיו לתאגיד עצמו אבל הביע התנגדות לשידור ציבורי באופן כללי

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 09/01/23 17:17 טז בטבת התשפג

התאגיד ייסגר? שר התקשורת קרעי רמז: "אני לא נביא"
שר התקשורת שלמה קרעי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

התאגיד בסכנה? שר התקשורת שלמה קרעי, התארח היום (ב') בכנס העיתונות השנתי "2023 DIGIT לעיתונות אונליין" באוניברסיטת רייכמן. במהלך הכנס שטח השר קרעי את תפיסת עולמו על שידור ציבורי באופן כללי וגם התייחס לתאגיד השידור הציבורי.

לשאלת איש התקשורת רועי כ"ץ האם יהיה תאגיד שידור ציבורי עוד חמש שנים אמר השר קרעי: "כאשר יש שחקן אחד שמקבל מיליוני שקלים בשנה, גם המועצות למיניהן, הדבר הזה מהווה חסם משמעותי לתחרות. שחקנים חדשים מתקשים להתמודד עם יכולת של שחקן גדול שמקבל תקציבי עתק. לא משנה מה יהיה גורלו של התאגיד כשחקן, אנחנו נמשיך לעודד יצירות תוכן מקורי והפקות מקור" אמר קרעי. בהמשך היה יותר ישיר כשאמר: "בעיניי אין מקום לתאגיד בעידן של רבגוניות ומגוון רחב של ערוצים". 

קרעי נגד קופה ראשית 

קרעי גם הביא דוגמא ספציפית "קופה ראשית למשל, בשוק הפרטי היינו יכולים לממן את זה דרך המוצרים שרואים בסדרה. אבל מי מממן? הציבור. אחת המטרות של השידור הציבורי הוא לייצר מגוון של דעות בשידור הציבורי, יכול להיות שאני רואה תקשורת לכיוון שמאל ואני טועה". 

השר קרעי בכנס העיתונות

השר קרעי בכנס העיתונות צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בתגובה לשאלה האם סגירת התאגיד מתוכננת לתקציב הקרוב אמר השר קרעי: "מה שאנחנו רוצים זה לפתוח את השוק לתחרות. תכנית שתהיה לי בקרוב תיכנס כבר לחוק ההסדרים הקרוב ואני עוד לא יודע מה היא תהיה, ומה יהיו השלבים שלה. יהיו הרבה שינויים, הבטחנו הרבה שינויים ואנחנו מקווים לקיים את מה שהבטחנו".

גלי צה

גלי צה צילום: פלאש 90

בהתייחס לסוגיית סגירת תחנת הרדיו גלי צה"ל אמר השר קרעי: "אין עוד מדינה דמוקרטית מערבית בעולם שיש בה תחנה צבאית. שרי הביטחון בעבר רצו לסגור. גנץ כמעט סגר ואז הוא הבין שהוא יכול לשלוט בשידור. אני חושב שצריך להפריט את התחנה והיא לא צריכה להיות ממומנת. אפשר תחנת רדיו צבאית שתעסוק בתכנים צבאיים ולא תחנה שמעלה תומכי טרור להגיב".

באשר לשאלה האם הופתע מהמינוי לשר התקשורת השיב: "ראיתי בזה הבעת אמון גדולה. משרד התקשורת משמעותי מאוד. לא הופתעתי, ביקשתי משהו אחר בעדיפות ראשונה אבל קיבלתי את זה כהבעת אמון משמעותית". 

התאגיד

התאגיד צילום: Miriam Alster/FLASH90

בתשובה לשאלה האם הוא שלוחו של רה"מ נתניהו אמר: "אנחנו משרתים את כל הציבור אבל אנחנו שליחיו של הציבור ששלח אותנו. הציבור שהצביע לנו ידע מה התוכניות שלנו. לא באנו והבטחנו ממשלת ימין והקמנו ממשלה עם האחים המוסלמים. אין לי עניין עם משטור התוכן. השידור הציבורי והמועצות הם חסם משמעותי. שחקנים חדשים לא יכולים כשיש שחקן מועדף, הבן המועדף".

אגודת העיתונאים ירושלים הגיבו לדברים

אגודת העיתונאים ירושלים הגיבה לדברים וכתבה: "מתברר ששבוע לאחר שנכנס לתפקידו, שר התקשורת, שלמה קרעי כבר סיים ללמוד את הנושא והחליט ש'אין מקום לשידור ציבורי בישראל'. 
אגודת העיתונאים ירושלים המאגדת מאות מעיתונאי תאגיד השידור הישראלי ועובדיו, קוראת לשר לקחת שיעור נוסף מנשיא ארה"ב, ביידן שמצא לנכון להגדיל את תקציב השידור הציבורי".