כמעט שנתיים מאסר לתוקפי צוות הצילום של התאגיד בזמן שומר החומות

גזר דין בתיק שהתנהל נגד יוסף פרץ ויוסף מעטוף, שתקפו צוות צילום של תאגיד השידור הציבורי בזמן שומר החומות. על השניים נגזרו כמעט שנתיים מאסר, מאסר על תנאי וקנס כספי: "הפגיעה בעיתונאים על הרקע האמור היא חמורה במיוחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/22 16:04 ט באייר התשפב

כמעט שנתיים מאסר לתוקפי צוות הצילום של התאגיד בזמן שומר החומות
בית משפט השלום בתל אביב., צילום: Nati Shohat/FLASH90

גזר דין במשפט שהתנהל נגד יוסף פרץ ויוסף מעטוף שהואשמו בתקיפת צוות הצילום של כאן במהלך מבצע "שומר חומות". על השניים נגזרו 22 חודשי מאסר בפועל וכן 7 חודשי מאסר על תנאי. בנוסף כל אחד מהם ישלם פיצוי כספי.

"למה אתם מצלמים פה? אל תצלמו פה. לך תצלם ברמלה לוד איפה שאנשים יורים. לא פה שיהודים שרים"

על פי פסק הדין, במהלך המבצע הגיעו צלם וכתב מטעם התאגיד לסקר הפרות סדר שהתרחשו בשכונת התקווה בתל אביב, כאשר במהלך ההתרחשויות פנו יוסף פרץ ומשתתף אחר אל צוות התאגיד וביקשו מהם להפסיק לצלם, תוך שפרץ דוחף את המיקרופון וצועק לעברם "למה אתם מצלמים פה? אל תצלמו פה. לך תצלם ברמלה לוד איפה שאנשים יורים. לא פה שיהודים שרים".

מדגם כאן חדשות

כאן חדשות צילום: כאן תאגיד השידור

למרות שהצוות החל להתרחק מהמקום, הלך פרץ לכיוונו תוך שהוא מזעיק את מעטוף, שהגיע למקום תוך מספר דקות. למרות שהצלם ציין כי הם הולכים, היכה מעטוף את הצלם בראשו באמצעות קסדה ונתן מכה עם הקסדה למצלמה שהייתה בידו של הצלם. גם פרץ תקף את הצלם, שבמהלך ניסיונו להתגונן מעד ונפל, ובעודו מתרומם הטיח מעטוף את הקסדה בראשו פעמיים נוספות. בהמשך נטל פרץ את המצלמה שהייתה על המדרכה והשניים נמלטו מהמקום.

"הפגיעה בעיתונאים על הרקע האמור היא חמורה במיוחד"

בתיק, שנוהל על ידי עו"ד רותם נוימן וסרמן, הורשעו הנאשמים על פי הודאתם בגין עבירות תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות. בנוסף הורשעו בגניבה וסיוע לגניבה בנסיבות מחמירות. בגזר הדין ציין בית המשפט כי "הפגיעה בעיתונאים על הרקע האמור היא חמורה במיוחד, הן לנוכח הפגיעה הפיסית בעיתונאים המבקשים לבצע את עבודתם והן לנוכח האינטרס הציבורי המוגבר שבדיווח עיתונאי מלא וחופשי דווקא בעתות חירום".

כאמור, בית משפט השלום בתל אביב גזר על השניים 22 חודשי מאסר בפועל וכן 7 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, ובנוסף כל נאשם יפצה בנפרד את הנפגעים בסכום של 12,500 שקלים.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368