עיתונאי ערוץ הראשון לשעבר תקף את התאגיד ולימור לבנת הצטרפה

על רקע עלייתה של הסדרה המדוברת "קרתגו" בתאגיד השידור הציבורי, כתב יעקב אחימאיר בטוויטר כי כיבה את הסדרה לאחר מספר דקות. גם השרה לשעבר לבנת, שאביה הוחזק במחנה הצטרפה לביקורות: "סילוף היסטורי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/22 17:11 כח בכסלו התשפג

עיתונאי ערוץ הראשון לשעבר תקף את התאגיד ולימור לבנת הצטרפה
יעקב אחימאיר, פחות אהב, צילום: Hadas Parush/Flash90

הסדרה המדוברת תחת מתקפה: כל מי שצפה במשחקי המונדיאל בחודש האחרון וגם מי שלא כנראה נחשף לסדרה החדשה והמדוברת של תאגיד השידור "קרתגו". הסדרה מספרת את סיפורם של עצורים יהודים שנכלאו על ידי הבריטים במחנות מעצר בצפון אפריקה יחד עם שבויים נאציים, אבל נראה כי לא כולם התחברו לסדרה.

העיתונאי ואיש התקשורת יעקב אחימאיר שעבד במשך שנים רבות בערוץ הראשון וגם בתאגיד השידור בתחילת דרכו, כתב בטוויטר כי התחיל לצפות בסדרה אך הפסיק לאחר דקות ספורות. ""קרתגו"? כיביתי כרבע שעה לאחר ההתחלה", כתב אחימאיר. 

לימור לבנת טוענת ל"סילוף היסטורי"

אבל אחימאיר לא היה היחיד שפחות התחבר, מי שהגיבה לציוץ שלו ואף תקפה ביתר חריפות את הסדרה הייתה השרה לשעבר לימור לבנת, לבנת הגיבה: "בצדק. סידרה שמסלפת את מה שאירע במחנות המעצר באפריקה אליהם הגלו הבריטים מאות לוחמי האצ״ל והלח״י, ושלא היה בהם אפילו נאצי אחד. בושה ל״כאן 11״ על שנתנו במה לסילוף כזה".

לימור לבנת

לימור לבנת. תוקפת את הסדרה. | צילום: פלאש 90

אביה של לבנת היה עצור במחנה קרתגו

בהמשך, במענה לתגובת אחד הגולשים המשיכה לבנת ונימקה את טענותיה כנגד הסדרה: "נכון כמובן, שסידרה יכולה לספר סיפור שלאו דווקא תואם את העובדות ההיסטוריות. אבל אני מתייחסת לסילוף של ממש. כל הסידרה מתייחסת לכך שכביכול היו במחנה נאצים ויהודים. לא היו שם נאצים! זה שם את לוחמי המחתרות באותו מקום כמו הנאצים, וזה לא היה ולא נברא. חופש היצירה, לדעתי-לא חל כאן".

נזכיר כי אביה של לבנת, עזריאל (ווייס) לבנת היה בעצמו בין לוחמי הלח"י שגורשו לאפריקה בשנת 1944. הוא הוחזק כארבע שנים במחנות המעצר: סמבל, ליד אסמרה באריתריאה, קארתאגו בסודן, וגילגיל בקניה.