לוין על אהרן ברק: "המיט על ישראל אסון גדול"

שר המשפטים הגיב לדבריו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר שטען כי רפורמת המשילות פוגעת בדמוקרטיה: "הוא בחר בדרך שבינה ובין דמוקרטיה יש סתירה יסודית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 07/01/23 21:05 יד בטבת התשפג

לוין על אהרן ברק: "המיט על ישראל אסון גדול"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בראיון לכאן חדשות, נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, יצא הערב (ש') נגד הרפורמה של שר המשפטים, יריב לוין ואמר כי תפגע בדמוקרטיה הישראלית. לאחר שידור הראיון, הגיב לוין לדבריו של ברק וטען כי עמדותיו המשפטיות הן אלו שסותרות את ערכי הדמוקרטיה.

"יש לי הרבה מאוד כבוד לנשיא העליון בדימוס. אין לי ספק שעשה את מה שבעיניו היה טוב ונכון, אבל אני חושב שבסופו של דבר הוא המיט על ישראל אסון גדול משום שהוא בחר בדרך שבינה ובין דמוקרטיה יש סתירה יסודית", אמר לוין.

צילום: Miriam Alster/FLASH90

"כולנו חוווים את הביורוקרטיה הבלתי נסבלת שאף גורם ממשלתי לא מוכן לקחת אחריות"

לוין הוסיף התייחס בראיון לאחת מהרפורמות שהוא רוצה לקדם, עילת הסבירות ואמר כי "הפגיעה באזרח התעצמה מאוד כתוצאה מהעניין הזה. כולנו יודעים איך נראים בתי המשפט, איזו סחבת. כולנו חוווים את הביורוקרטיה הבלתי נסבלת שבה אף גורם ממשלתי לא מוכן לקחת אחריות ולבצע פעולה כי מיד הוא מקבל צו מניעה וצו כזה ואחר". 

אהרן ברק על הרפורמה של לוין: מוכן לעמוד מול כיתת יורים כדי שזה לא יקרה

כאמור, בראיון אמר נשיא בית המשפט העליון לשעבר כי "השר לוין אסף את כל ההצעות הרעות שנעשו במשך השנים וחיבר אותן ביחד לאיזושהי שרשרת שהיא חונקת את הדמוקרטיה הישראלית". אין רעה גדולה מזאת כמהפכה חוקתית, הדבר המקביל ביותר זו מהפכה של טנקים".

במהלך הראיון, הגיב ברק לביקורת הציבורית כלפיו. "צר לי שרואים בי אויב העם. אני תמיד חשבתי שאני משרת את העם הזה, שאני עושה כל מה שביכולתי ושפסקי הדין שנתתי, באלפים, מתחברים עם ההיסטוריה שלנו, הציונות שלנו והביטחון שלנו. צר לי שחושבים שהבאתי את התקלה הזו, אם היו חושבים שלהרוג אותי יפסיק את כל הטלטלה הזו - אני מוכן לעמוד בפני כיתת יורים", אמר ברק.