גלנט למקבילו האמריקאי: "נעשה הכל כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני"

שר הביטחון שוחח עם שר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין לראשונה מאז כניסתו לתפקיד והדגיש כי יש צורך לרתום את הקהילה הבינלאומית לשיתוף פעולה נגד איראן

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 04/01/23 21:47 יא בטבת התשפג

גלנט למקבילו האמריקאי: "נעשה הכל כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני"
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לראשונה מאז כניסתו לתפקיד, שר הביטחון החדש, יואב גלנט שוחח היום (ד') עם ששר הגנה האמריקאי, לויד אוסטין. השר גלנט הדגיש בדבריו בפני מזכיר ההגנה את חשיבות הקשרים המיוחדים בין ישראל לארצות-הברית, המתבסס על ערכים ואינטרסים משותפים והביע בנוסף את מחויבותו כלפי העמקת שיתופי הפעולה הצבאיים, הביטחוניים והטכנולוגיים בין מערכות הביטחון בשתי המדינות.

למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני המאיים על מדינת ישראל ועל העולם כולו

שר הביטחון  סקר בפני מזכיר ההגנה את תמונת המצב הנוכחית בגזרות השונות בהן פועלת ישראל.  גלנט הדגיש בשיחה את מחויבותה של ישראל לעשות כל שנדרש כדי למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני המאיים על מדינת ישראל ועל העולם כולו, והדגיש את הצורך ברתימת הקהילה הבינלאומית לשיתוף פעולה בנושא. 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השרים שוחחו על תרומתם של "הסכמי אברהם" ליציבות הביטחונית במזרח התיכון, וסיכמו כי יפעלו להעמקת והרחבת הקשרים עם מדינות נוספות באזור. השר גלנט הודה לממשל האמריקני ולמזכיר ההגנה על מחויבותו לביטחון ישראל ולשמירה על יתרונה המבצעי במזרח התיכון. בסיום השיחה בין השרים, סיכמו השניים כי בקרוב יקיימו פגישת עבודה ראשונה.

נתניהו: "נפרוץ עוד נתיבים לשלום במזרח התיכון"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס הערב בנאומו בוועידת בית"ר העולמית, למדיניות הביטחונית של הממשלה הנכנסת נגד איראן. "נעשה ריוויזיה בביטחון: נפעל ביתר שאת - בתקיפות ובעוצמה – נגד שלוחות הטרור של האסלאם הקיצוני באזורנו; נסכל את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה; ומעל הכל נאבק באופן חסר פשרות בכוונת איראן לפתח ארסנל גרעיני, בדרכים שונות באופן המקצועי ובדרכים גלויות בדעת הקהל העולמית".

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

עוד הוסיף ואמר כי "נעשה ריוויזיה ביחסי החוץ - קולנו יישמע בעולם. במקום הרכנת ראש וכניעה לתכתיבי הקהילה הבינלאומית, נעמוד בגאון על האינטרסים שלנו במדינת ישראל ובארץ ישראל. אנחנו נעמיק את השלום עם סודן, האמירויות ומרוקו - ונפרוץ עוד נתיבים לשלום נוסף במזרח התיכון. החיבור שלנו למורשת עמנו, שראשיתה בתנ"ך ולדמויות ענק כמו זאב ז'בוטינסקי".