גלנט מינה למנכ"ל משרד הביטחון את המועמד של נתניהו לתפקיד הרמטכ"ל

שר הביטחון הנכנס יואב גלנט מינה את האלוף (מיל') אייל זמיר לתפקיד מנכ"ל משרדו. זמיר ייכנס לתפקידו בשבועות הקרובים בתום הליך חפיפה מסודר עם המנכ"ל היוצא, אמיר אשל | המינוי יובא לאישור הממשלה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/01/23 18:44 ט בטבת התשפג

גלנט מינה למנכ"ל משרד הביטחון את המועמד של נתניהו לתפקיד הרמטכ"ל
אלוף במיל' אייל זמיר, צילום: Flash90

שר הביטחון יואב גלנט החליט היום (ב') למנות את אלוף (מיל') אייל זמיר לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון. זמיר ייכנס לתפקידו בשבועות הקרובים בתום הליך חפיפה מסודר עם המנכ"ל היוצא אלוף (מיל') אמיר אשל ולאחר השלמת הליך המינוי ואישורו בממשלה.

בעבר זוהה זמיר כמועמד של ראש הממשלה נתניהו לתפקיד הרמטכ"ל, על כך אמר בעבר יובל שטייניץ "הטענה שהאלוף אייל זמיר נאמן לראש הממשלה היא קשקוש גמור. אין לי ספק שאם נתניהו רצה לקדם אותו זה היה לגיטימי וענייני לחלוטין", אמר בגל"צ.

"אמיץ, קר רוח, מקצועי וטוב מזג"

גלנט ברך את זמיר על בחירתו: "זמיר הוא מן המפקדים הטובים ביותר שצמחו בצה"ל בדור האחרון, מסלול שירותו מרשים והוא הצטיין בכל תפקידיו. היכרותי עם אייל היא ארוכת שנים, הכרתי מפקד מצטיין ומנהל איכותי - אמיץ, קר רוח, מקצועי וטוב מזג. אני משוכנע כי היכרותו עם המערכת הביטחונית על כל רבדיה תאפשר לו השתלבות מהירה בתפקיד". 

המנכ״ל המיועד זמיר הודה לגלנט על האמון, ואמר: "למשרד הביטחון תפקיד חיוני בהמשך פיתוח עוצמתה הצבאית, חברתית וכלכלית של המדינה. נפעל בשיתוף פעולה לחיזוק עוצמתו של צה״ל, ארגוני הביטחון, התעשיה והחברה הישראלית. מצפה לעבוד עם עובדי משרד הביטחון, שמהיכרותי רבת השנים עימם, הינם אנשי מקצוע מסורים וחדורי תחושת שליחות".

שר הביטחון לשעבר, בני גנץ, ברך גם הוא: "מברך על בחירתו הראויה של אלוף במיל׳ אייל זמיר למנכ״ל משרד הביטחון. אייל הוא קצין ומפקד מצוין, ערכי ובעל יכולות ניהול והבנה עמוקה של החברה הישראלית וצורכי הביטחון של מדינת ישראל".

זמיר ונתניהו, ספטמבר 2015 |

זמיר ונתניהו, ספטמבר 2015 | צילום: חיים צח, לע"מ

קורות חייו של זמיר

אייל זמיר (57), שירת במשך 38 שנים בצה"ל במגוון תפקידי לחימה ופיקוד בכירים. הוא בוגר הפנימיה הצבאית לפיקוד והחל את דרכו בחיל השריון שם ביצע שורת תפקידי פיקוד כלוחם וקצין בתקופת האניתיפאדה הראשונה והשנייה ובלחימה ברצועת הביטחון בדרום לבנון. במהלך שירותו שימש בין היתר כמפקד חטיבת שריון במילואים במסגרתה פיקד על כיבוש העיר ג’נין במבצע ״חומת מגן״, מפקד חטיבת שריון 7, כמפקד אוגדת המילואים 143, וכן כמפקד האוגדה הסדירה 36.

בהמשך, שימש כראש מטה זרוע היבשה, בשנים 2012-2015 שימש כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר מכן שימש כמפקד פיקוד הדרום שם הוביל את המערכה לסיכול המנהרות ההתקפיות החודרות מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל ואת ההתמודדות נגד הפגנות הטרור בגדר המערכת שהחלו באפריל 2018. 

בשנים 2018-2021 שירת כסגן הרמטכ"ל תחת הרמטכ״ל אביב כוכבי. בתקופה זו, ריכז את עבודת המטה למימוש התכנית הרב שנתית ״תנופה״ וניהל את כלל הסיוע הצבאי למגזר האזרחי בתקופת מגיפת הקורונה ובמהלך מבצע ״שומר חומות״.

זמיר, בעל תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב במדעי המדינה, תואר שני בביטחון לאומי ומדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה ובוגר הקורס לניהול (GMP- General Management Program) מאוניברסיטת וורטון בפילדלפיה.