הרב החרדי שתקף את החלטת סמוטריץ' מתנצל: "עידנא דריתחא"

הרב בן ציון מוצפי פרסם מכתב התנצלות לאחר שהתבטא בחריפות נגד סמוטריץ' בעקבות החלטתו לבטל את המס על משקאות ממותקים: "היו שם ביטויים לא טובים וגם פוגעניים, מתנצל בכל הלב"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 04/01/23 15:53 יא בטבת התשפג

הרב החרדי שתקף את החלטת סמוטריץ' מתנצל: "עידנא דריתחא"
הרב מוצפי, צילום: Yaacov Cohen/FLASH90

אחת ההחלטות הראשונות של שר האוצר החדש בצלאל סמוטריץ', הייתה להוריד את המס שקבעה הממשלה הקודמת על שתיה מתוקה וכלים חד פעמיים. מגדולי הפוסקים הספרדים וראש ישיבת בני ציון, הרב בן ציון מוצפי, תקף בשיעורו את ההחלטה של השר סמוטריץ' במילים קשות. היום (ד') פרסם הפוסק החרדי מכתב התנצלות.

"היו שם ביטויים לא טובים וגם פוגעניים, מתנצל בכל הלב"

"התנצלות והבהרה. לגבי הדברים שנאמרו בליל עשרה בטבת בשיעור. בהם העברתי ביקורת על הורדת המס על משקאות ממותקים. לצערי היו שם ביטויים לא טובים וגם פוגעניים שנאמרו מתוך 'עידנא דריתחא' שלא היו צריכים להיאמר. הנני מתנצל בכל לב על שנאמרו, ומבקש סליחה ממי שנפגע מהם, בן-ציון מוצפי", כתב הפוסק. 

שר האוצר סמוטריץ

שר האוצר סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"טמבל, חמור": הפוסק החרדי תוקף את הורדת המס של סמוטריץ'

כאמור, בשיעורו השבועי, אמר הרב מוצפי על שר האוצר: "מטופשים אלה. החמור הזה מוריד את המס על המשקאות הממותקים, טמבל". הרב מוצפי ממשיך בדבריו ומסביר כי בישראל רבים סובלים ממחלת הסוכרת וביטול החוק לא יוסיף בעניין הזה: "המדינה שלנו מספר אחת בקטיעת איברים ממחלת הסוכרת. למעלה מ-10 אחוז מהאוכלוסייה".

הרב המשיך בשיעורו ואמר: "זה עוד הידועים, יש כאלה שיש להם סוכרת שקטה ולא גילו אותה ואחר כך מחלת הסוכרת הזאת, היא מגיעה כשאוכלים סוכר ושותים סוכר שותים מתוק וכל דבר מתוק. אז זה גם משמין וגם מביא מחלות נוראות, סוכרת זאת מחלה נוראה. הטיפש הזה.. עוד חד פעמי אני מבין אותך אבל משקאות ממותקות על הבוקר? מה קרה" אמר הרב.