"טמבל, חמור": הפוסק החרדי תוקף את הורדת המס של סמוטריץ'

הרב בן ציון מוצפי פוסק מוכר בעולם החרדי, תוקף את החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להוריד את המס על שתיה מתוקה וכלים חד פעמיים: "החמור הזה מוריד את המס על המשקאות הממותקים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 03/01/23 19:36 י בטבת התשפג

"טמבל, חמור": הפוסק החרדי תוקף את הורדת המס של סמוטריץ'
הרב מוצפי, צילום: Yaacov Cohen/FLASH90

מתקפה לא צפויה על השר סמוטריץ': אחת ההחלטות הראשונות של שר האוצר החדש בצלאל סמוטריץ', הייתה להוריד את המס שקבעה הממשלה הקודמת על שתיה מתוקה וכלים חד פעמיים. אבל בעוד רוב העולם החרדי הביע תמיכה בחלטה הרב בן ציון מוצפי, מגדולי הפוסקים הספרדים תוקף את ההחלטה של השר סמוטריץ' במילים קשות.

הרב מוצפי מסביר את נזקי הסוכר

בשיעורו השבועי, אמר הרב מוצפי על שר האוצר: "מטופשים אלה. החמור הזה מוריד את המס על המשקאות הממותקים, טמבל". הרב מוצפי ממשיך בדבריו ומסביר כי בישראל רבים סובלים ממחלת הסוכרת וביטול החוק לא יוסיף בעניין הזה: "המדינה שלנו מספר אחת בקטיעת איברים ממחלת הסוכרת. למעלה מ-10 אחוז מהאוכלוסיה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"זה גם משמין וגם מביא מחלות נוראות"

הרב המשיך בשיעורו ואמר: "זה עוד הידועים, יש כאלה שיש להם סוכרת שקטה ולא גילו אותה ואחר כך מחלת הסוכרת הזאת, היא מגיעה כשאוכלים סוכר ושותים סוכר שותים מתוק וכל דבר מתוק. אז זה גם משמין וגם מביא מחלות נוראות, סוכרת זאת מחלה נוראה. הטיפש הזה.. עוד חד פעמי אני מבין אותך אבל משקאות ממותקות על הבוקר? מה קרה" אמר הרב.