ביומו הראשון בתפקיד: זאת ההחלטה הראשונה של השר סמוטריץ'

בפגישת ההנהלה הראשונה, הנחה שר האוצר הנכנס להכין צווים לביטול מס על החד פעמי וביטול מס על השתייה המתוקה שהוחל בממשלה היוצאת

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 01/01/23 17:10 ח בטבת התשפג

ביומו הראשון בתפקיד: זאת ההחלטה הראשונה של השר סמוטריץ'
צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

טקס חילופי שרים במשרד האוצר התקיים היום (א') בהשתתפות שר האוצר הנכנס, יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', והשר היוצא ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ומנכ״ל המשרד, רם בלינקוב. בפגישת ההנהלה ראשונה, הנחה השר סמוטריץ׳ להכין במהירות האפשרית לימים הקרובים צווים לביטול מס על החד פעמי וביטול מס על השתייה המתוקה שהוחל בממשלה היוצאת.

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני ברך על ההחלטה של שר האוצר הנכנס: "אני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על החלטתו הראשונה במשרד לבטל את 'מס ליברמן' על הכלים החד פעמיים והמשקאות הממותקים שנועד לפגוע בראש ובראשונה במגזר החרדי. זה היה אחד ההתחייבויות שלנו שנעשה מיד מיד עם הקמת הממשלה ואני שמח על כך".

התוכניות של סמוטריץ': התאמת הטבות לכל שכבה באוכלוסייה

אחד האתגרים הכי משמעותיים שירבצו לפתחה של הממשלה ושר האוצר בפרט, הוא נושא יוקר המחיה. אבל נראה לשר החדש במשרד, בצלאל סמוטריץ' יש כבר תוכניות בנושא. בין הצעדים הראשונים שסמוטריץ' מתכנן במשרד אפשר למנות: הורדת מיסים והקפאה של מחירי החשמל. בדיונים שהספיק לערוך סמוטריץ' עם אנשי הדרג המקצועי במשרד, דובר על חלוקת האוכלוסייה לשכבות סוציואקונומיות ועל התאמת ההקלות לכל שכבה, כל פורסם בערוץ 12.

משרד האוצר,

משרד האוצר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפי התוכנית, השכבה החלשה ביותר תקבל מהמדינה תלושי מזון, כפי שהבטיח יו"ר ש"ס אריה דרעי במהלך תקופת הבחירות. בשכבה שמעליה, אנשים שמשתכרים בשכר מינימום יקבלו מהמדינה תמיכה בדמות מס הכנסה שלילי שיוגדל, מה שאומר שיקבלו יותר כסף.

גם שכר החיילים עתיד לעלות

גם המעמד הבינוני יזכה לתמיכה, כאשר ניקוד הזכות לאנשים עובדים יעלה בחצי נקודה עד נקודה, דבר המשפיע על משכורת הנטו לאחר תשלומי המיסים. כל ההקלות המדוברות, עתידות להיכנס לתוקף בתקציב המדינה הבא שיעבור במהלך שנת 2023, במסגרת הסיכומים, גם שכר החיילים עתיד לעלות בשיעור של כ-20 אחוזים, דבר שגם היה בהבטחות הבחירות של כמה מהמפלגות.

מחירי החשמל כזכור, עתידים לעלות כבר מחר עם כניסתה של השנה החדשה, דבר שישפיע רבות על המשק ויתרום להגברת יוקר המחיה. נתניהו התבטא מספר פעמים במהלך קמפיין הליכוד לבחירות הקרובות והבטיח להקפיא את מחירי החשמל, ואכן נראה כי אחד הצעדים הראשונים של סמוטריץ' במשרד יהיה להקפיא את מחירי החשמל. בנוגע למחירי הארנונה שאמורים לעלות ונתניהו הבטיח להקפיא, שר האוצר החדש סמוטריץ', טרם הודיע מה בכוונתו לעשות.