בן גביר משיב לביקורת: "יתד נאמן נגד מדינה לעם היהודי"

השר לביטחון לאומי שעלה אתמול להר הבית ממשיך לספוג ביקורת: "פרובוקציה בהר הבית", כתבו בביטאון דגל התורה - ובכלי התקשורת הכלליים ציטטו | במנהלת הר הבית הגיבו לביקורת נגדם: "עם ישראל הולך וחוזר להר הבית, גם חרדים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/01/23 10:52 יא בטבת התשפג

בן גביר משיב לביקורת: "יתד נאמן נגד מדינה לעם היהודי"
השר בן גביר והרב שמשון אלבוים, צילום: מנהלת הר הבית

עלייתו להר הבית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ממשיכה לעורר הדים גם הבוקר (ד'). ב"יתד נאמן", ביטאון "דגל התורה", פרסמו הבוקר מאמר בעמוד השער בו תקפו את העלייה להר: "מופעי ראווה שכאלה מסכנים חיי יהודים ומשחקים לידי המסיתים בצריחי המסגדים של החמאס והתנועה האסלאמית". 

"גם בזה אתם תומכים?"

מאמר המערכת ביתד נאמן והמילים החריפות נגד בן גביר, קיבלו הבוקר התייחסות נרחבת בכלי התקשורת הכלליים, בין השאר גם ב-ynet, שם ציטטו: "פרובוקציה, מופע ראווה שמסכן חיי יהודים". בן גביר לא נותר חייב, והשיב: "שומע את כל הברברת בתקשורת, אבל השיא זו הכותרת הזו ב-Ynet. לידיעת העורכים, 'יתד נאמן' נגד מדינה לעם היהודי ומתנגדים לכך שחילונים יגורו כאן. גם בזה אתם תומכים?".

גם חברו של בן גביר למפלגה, חבר הכנסת אלמוג כהן, הגיב לביקורת ביתד נאמן: "היתד הזה לא נאמן למדינת ישראל", צייץ כהן. עיתונאי רדיו "קול חי" בצלאל קאהן, השיב לו: "רק כתבו עליכם ביקורת עניינית ומוצדקת וכל ה'אהבת ישראל' שלכם נעלמת".

""יהודי חרדי לא עולה להר הבית. נקודה"

מי שעוד ספג ביקורת הבוקר הוא ראש מנהלת הר הבית, הרב שמשון אלבוים, שעלה אתמול עם בן גביר להר, כחלק מפועלו בנושא העליה למקום המקדש. "מי מתיר לאנשים אלו (למרבה החרפה, יש בהם גם בעלי חזות חרדית) לסכן חיי יהודים שלא לצורך ובניגוד להלכה הברורה?", נכתב ביתד נאמן. 

עורך העיתון החרדי "משפחה" יוסי אליטוב, צייץ גם הוא נגד הרב אלבוים: "יהודי חרדי לא עולה להר הבית. נקודה. מיותר לגמרי למרוח תמונה של חרדי (מה הוא עושה שם?) בכותרת ראשית על הר הבית". 

"עולים בטהרה ודורשים את דרישת המקדש שהולכת ומתרחבת"

במינהלת הר הבית מציינים בסיפוק כי גם מספר החרדים שעולים להר הבית, כמו כלל היהודים מכל המגזרים והשכבות, הולך וגדל ומתעצם. "עם ישראל הולך וחוזר להר הבית ואלו כוללים כמובן גם חרדים רבים, למעלה מאלף".

במנהלת מדגישים כי "רבנים, ראשי ישיבות ותלמידי ישיבות שלומדים את הלכות המקדש ואת דיני העליה להר הבית, עולים בטהרה ודורשים את דרישת המקדש שהולכת ומתרחבת כפי שניתן גם לראות בפירסומי ארגון 'בני עליה' שמאגד מאות חרדים ורבנים שעולים להר הבית כהלכה".