כבר משבר פוליטי? חבר עוצמה יהודית יחרים את ההצבעות בכנסת

חבר הכנסת אלמוג כהן צפוי להיעדר מההצבעות במליאה, בתגובה לכך שביישובי הדרום תחול הפחתה בהטבות המס | כהן אמור היה להתמנות כסגן שר אך המינוי כעת בספק | מאי גולן תחרים גם?

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 03/01/23 22:42 י בטבת התשפג

כבר משבר פוליטי? חבר עוצמה יהודית יחרים את ההצבעות בכנסת
אלמוג כהן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חיכוכים ראשונים בקואליציה: רק לפני מספר ימים הוקמה הממשלה לאחר חודשיים של משא ומתן אינטנסיבי, אבל האם המשבר הראשון כבר בפתח? לפי העיתונאית דפנה ליאל התשובה היא, כן.  על פי הדיווחים, חבר הכנסת ואיש מפלגת עוצמה יהודית, אלמוג כהן צפוי להיעדר מחר מההצבעות במליאה. הסיבה להיעדרות הצפויה של הח"כ הוא ההפחתה על סך 3 אחוז בהטבת המס של היישובים מיתר ודימונה.

נתניהו

נתניהו, יפתור את הפלונטר? | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

היה אמור להתמנות לסגן שר, החוק לא מאפשר זאת

חבר הכנסת כהן כזכור, היה אמור להתמנות לסגן שר במשרד ראש הממשלה עם סמכויות בכל הנוגע לאיזור הדרום והעיר באר שבע. אך בממשלה גילו לאחר התרעת הייעוץ המשפטי כי הדבר אינו אפשרי מיכיוון שהוא נוגד את חוק היסוד - הממשלה. כהן הוא אחד ממספר חברי כנסת שהובטח להם תפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה אך החוק מאפשר רק שני סגני שר במשרד.

מאי גולן

מאי גולן, תחרים את ההצבעות? |  צילום: Yonatan Sindel/flash90

כרגע מי שנבחרו לכהן כסגני השרים הם סגן השר אבי מעוז ממפלגת נעם שכמובן קיבל אחריות על מספר תחומים ובהם לימודי החוץ של משרד החינוך וסגן השר אורי מקלב מיהדות התורה. ייתכן כי העיצומים בהם נוקט כהן מגיעים גם בעקבות אי מינויו לתפקיד לאחר שהובטח לו.

כהן לא לבד, מאי גולן עשויה להחרים את ההצבעות

מי שעוד לא מרוצה מהפרת ההבטחה להיות סגנית שר במשרד ראש הממשלה, היא חברת הכנסת מאי גולן. לגולן על פי דיווח בתאגיד, הוצע לכהן כיושבת ראש וועדה בכנסת, אבל ייתכן כי גם היא כמו כהן תחרים את ההצבעות בכנסת מה שעלול להביך את הקואליציה הנכנסת. עתה על מנת לפתור את הפלונטר הפוליטי, יצטרך נתניהו או לשנות את חוק היסוד שכזכור כבר שונה על מנת לאפשר לדרעי לכהן כשר, או למצוא פתרון לשני חברי הכנסת עליו הם יסכימו.