סמוטריץ' ובן גביר ידעו? כוחות מג"ב והמנהל האזרחי הרסו כרם ביצהר

כוחות המשטרה והצבא הרסו כרם סמוך לישוב יצהר שבשומרון ושתי גבעות בבנימין | פעיל הימין, צבי סוכות ביקר את נתניהו וגלנט ולא את יו"ר הציונות הדתית שלקחת לידיו את ניהול המנהל האזרחי

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/01/23 11:16 ט בטבת התשפג

סמוטריץ' ובן גביר ידעו? כוחות מג"ב והמנהל האזרחי הרסו כרם ביצהר
צילום: דוברות

הבוקר (ב') הגיעו כוחות מג"ב יחד עם כוחות המנהל האזרחי כדי לפנות כרם, שמשתרע על פני כעשרה דונמים, סמוך לישוב יצהר שבשומרון. עשרות תושבים מחו על ההרס ועד כה נעצרו שלושה מהמשתתפים בחשד להפרת צו שטח צבאי סגור.

צבי סוכות: מישהו מנסה לבצע מחטף כדי להכניס אצבע בעין לממשלה

פעיל הימין והבא בתור ברשימת הציונות הדתית לכנסת, צבי סוכות, הגיע למקום וביקר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואת שר הביטחון,יואב גלנט ולא את יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' שלקחת לידיו את ניהול המנהל האזרחי.

"בזמן בו אכיפה כלפי השתלטות ערבית בשטחי סי כמעט ולא נעשית מישהו מנסה לבצע מחטף ולהרוס דווקא ביצהר כדי להכניס אצבע בעין לממשלה. אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון לעצור את ההרס באופן מיידי", אמר סוכות.

צילום: דוברות

כוחות המשטרה הרסו שתי גבעות בבנימין

בתוך כך, בשעות הבוקר המוקדמות, פשטו כוחות משטרה ומנהל אזרחי על גבעת נחלת צבי הסמוכה לישוב מכמש בבנימין, והרסו את בתי התושבים ובית המדרש. בגבעה מתגוררות שתי משפחות וגרעין של בחורים שעוסק בפיתוח המקום ומקיים בגבעה בית מדרש פעיל.  כשעתיים מאוחר מכן, פשטו כוחות על גבעת יחי"ש ציון שהוקמה לפני כחצי שנה בסמוך לישוב פסגות. הכוחות הרסו את מבנה הבחורים בגבעה והחרימו ציוד.

צילום: ללא

בגבעת נחלת צבי מסרו בתגובה להרס: "נראה כי במערכת הביטחון מסרבים להפנים כי מורשת גנץ ולפיד כבר אינה אמורה לקבוע דבר בשטח. העם בחר ברוב מובהק ממשלת ימין שתתמוך בהתיישבות, וכך אמור להיות. אנו מצפים מראשי מפלגות הימין לעשות יישור קו במערכות אכיפת החוק ולהבהיר שהרס והתנכלות להתיישבות בלתי מתקבלים על הדעת", מסרו בגבעה