פיצול משרד הביטחון "הביטחון עלול להיפגע": מנכ"ל משרד הביטחון מתריע מפיצול המשרד

על רקע פיצולו של משרד הביטחון והעברת המנהל האזרחי לבצלאל סמוטריץ', מתריע מנכ"ל המשרד מפני חוסר תיאום בין הגופים השונים: "אלפי החלטות ביום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/22 09:21 יז בכסלו התשפג

"הביטחון עלול להיפגע": מנכ"ל משרד הביטחון מתריע מפיצול המשרד
אמיר אשל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

משרד הביטחון מתריע: במסגרת ההסכמים הקואליציונים נקבע כי הסמכויות על מה שקורה ביהודה ושומרון יפוצלו. צה"ל כמובן יישאר האחראי על הביטחון, אבל פלוגות מג"ב יהיו כפופים לשר בן גביר והשינוי המשמעותי הוא שהמנהל האזרחי, יצא ממשרד הביטחון ויהיה באחריותו של בצלאל סמוטריץ'. מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אמיר אשל מתריע היום (א') כי האתגר עתה יהיה גדול וכי השרים יהיו חייבים לדעת לעבוד בשיתוף פעולה.

"האתגר הגדול" אמר אשל בריאיון לאריה גולן ב"רשת ב'" "יהיה לסנכרן ולתאם שלושה גופים שפועלים ביהודה ושומרון צה"ל, משמר הגבול והמנהל האזרחי". אשל מסביר את הקושי בתיאום בין הגופים: " אלפי החלטות מתקבלות ביום על ידי הגופים הללו. כל עוד הם היו תחת שר אחד זה יותר פשוט" אשל מסביר את הבעיתיות  "ברגע שזה מחולק לשלושה שרים שונים".

"קשה מאוד לנהל אותו והביטחון עלול להיפגע"

"לקחת את מה שנכתב בהסכמים הקואליציונים ולהעביר אותם לתוכנית פעולה מתואמת ומסונכרנת ברמת אלפי החלטות ביום ברור לחלוטין שזה לא יכול להיעשות על שולחנו של ראש הממשלה". אשל ממשיך ואומר: "וצריך לראות איך הופכים את זה לתוכנית של שלושת הקודקודים של המשולש הזה, כי אם היא לא תהיה מתואמת וכל גוף יעבוד לעצמו, הרי כל החלטה של אחד הקודקודים, משפיעה על שני האחרים ולא בהכרך לטובה".

סמוטריץ

סמוטריץ', אחראי על המנהל האזרחיצילום: Olivier FItoussi/Flash90

אשל דיבר על מה הוא כמנכ"ל הולך לעשות בעניין: "נראה איך פורטים את זה לתוכנית פעולה מתואמת כי אם כל אחד ימשוך לכיוון שלו זה יציב אתגר שיהיה קשה מאוד לנהל אותו והביטחון עלול להיפגע וגם תחומים אחרים ואת זה צריך להוריד משורת ההצהרות לשורת המעשים". אשל הודיע כי יישאר בתפקיד כל עוד השר המיועד ירצה בו: "אני הודעתי שאשר לכל משימה שאדרש".