צו שטח צבאי סגור הוטל על הגבעה בה מתגורר דובר ח"כית מעוצמה יהודית

כוחות מג"ב הגיעו הערב לגבעת רמת מגרון שבבנימין, והטילו על הגבעה צו שטח צבאי סגור עליו חתם מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט | אתמול: אנשי המנהל האזרחי הרסו מבנים ותשתיות בשכונת גל של קרית ארבע ונקודת התיישבות ליד נחליאל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/12/22 22:56 ה בטבת התשפג

צו שטח צבאי סגור הוטל על הגבעה בה מתגורר דובר ח"כית מעוצמה יהודית
ארכיון, צילום: ללא

מספר שעות לאחר השבעת הממשלה, כוחות מג"ב הגיעו הערב (ה') לגבעת רמת מגרון שבבנימין, והטילו על הגבעה צו שטח צבאי סגור, עליו חתם מוקדם יותר מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט.

התושבים טענו כי השוטרים הלמו על בתי המשפחות בגבעה ואיימו על התושבים כי אם לא יתפנו מביתם בתוך דקות בודדות, יעצרו לתחנת המשטרה. מי שנראה בסרטון שצולם בגבעה, הוא אלישע ירד, דוברה של חברת הכנסת מעוצמה יהודית, לימור סון הר מלך

נציין כי הצו מצטרף לשורת פעילויות נגד הגבעות שהתרחשו בשבוע האחרון, בית היתר על גבעת עוז ציון הסמוכה לבית אל, שם לטענת התושבים פרצו שוטרי מג"ב לבתי המשפחות ופינו בכוח את הנשים והילדים מהגבעה. בכל אחת מהגבעות מתגוררות כיום שלוש משפחות, לצד גרעין של נערים.

הצו

הצו.

אמש: הרס נוסף 

כוחות המנהל הגיעו אמש לנקודת ההתיישבות "גופנה" של תנועת נחלה, והרסו את התשתיות שהוכנו על ידי חברי גרעין המשפחות ומתנדבים לקראת בניית בתים. הכוחות אף החרימו את ציוד הבנייה שהיה במקום.

בנוסף, בגבעת 'גל' הרסו כוחות של המנהל האזרחי חממה לפנות בוקר, ללא כל הודעה מוקדמת. צוות הכוננות של האזור הוקפץ למקום מחשש לחדירת מחבלים אך בהגיעם למקום הם הבחינו כי מדובר באנשי המנהל שהרסו את החממה.

תושבי גבעת גל נדהמו לנוכח הפינוי במיוחד לאור העובדה כי בגבעה ממול מתבצעות עבודת עפר אינטנסיביות למעלה משבועיים ועל אף בקשות חוזרות ונשנות גם של מפקדים בכירים. התושבים אומרים: "ההרס אשר בוצע לפנות בוקר הינו אפליה בוטה בין תושביה היהודים בגבעת גל לבין הערבים בגבעה הסמוכה".

חבר מזכירות גרעין גופנה אמיתי ג'אן שהשתתף הלילה בעבודות היציקה לקראת הקמת מבנים בגופנה סיפר: "הספקנו לצקת את הבטון ולהניח את התשתיות למבנה וחצי וזאת רק ההתחלה. אנחנו סומכים על הממשלה החדשה שבעזרת ה' תגבה אותנו במאמץ להקים ישוב חדש בגופנה".