"אנשים מסרבים לקבל שהוא מתוחכם": אחת מנפגעות עזרא שיינברג מדברת

מיכל דנינו, נפגעת של עזרא שיינברג, מספרת על התחושות הקשות עם שחררו מהכלא: "אצלנו הפגיעה לא חלפה" | בנוסף היא מזהירה מנפילה ברשת שלו: "יהיו אנשים שיאמרו שהוא שילם את חובו וייתנו לו מקום בבית הכנסת"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/01/23 13:11 ח בטבת התשפג

"אנשים מסרבים לקבל שהוא מתוחכם": אחת מנפגעות עזרא שיינברג מדברת
הפגנה נגד שחרורו של שיינברג. אתמול, צילום: ללא

אחרי שבע שנים וחצי, הבוקר (א') שוחרר עבריין המין עזרא שיינברג מכלא מעשיהו. שיינברג, כזכור, הורשע בשורת עבירות מין והוא צפוי להגיע לעיר קצרין שברמת הגולן שם הוא מתכנן לגור עם משפחתו. אתמול (שבת) התקיימה הפגנה של נפגעות מול בית הכלא, ודיברנו עם אחת ממארגנות ההפגנה ונפגעת שלו, מיכל דנינו.

"הנפגעות עדיין בכלא הפגיעה"

דנינו סיפרה על התחושות עם שחרורו: "התחושות הן קשות. אני מגחכת מול היציאה שלו לחופשי כשאנחנו, הנפגעות, עדיין בכלא הפגיעה. עם כל הכבוד אצלנו הפגיעה לא חלפה ואנחנו עדיין מבוססות את דמינו".

היא מוסיפה בכאב על התנהגותו: "עומד איש שיוצא מהכלא, אומר לאנשים 'ברוכים תהיו', מחלק ברכות ומחייך בפרצוף זחוח בלי בושה. הוא לא מתחרט ואפילו מנסה להקים קהילה חדשה. זה עצוב וקשה, הדבר היחיד שיש לעשות זה שהציבור ידע להילחם מולו".

הרב עזרא שיינברג

הרב עזרא שיינברג צילום: Basel Awidat/Flash90

דנינו מודאגת: "מדובר אנשים רגילים כמוני וכמוך שעזרא שיינברג פשוט מפיל אותם ברשת"

התכנונים של שיינברג מדירים שינה מעיניה של דנינו, המספרת על הקשר שלה עם הקהילה בקצרין. "אני בקשר עם הקהילה בעיר ואנחנו תומכים אחד בשני", היא אומרת, ומזהירה מהתהליך המסוכן שמתרחש שם. "אנשים מסרבים לקבל שהוא מתוחכם", היא אומרת בכאב, "לא יהיו אנשים שיגידו שהוא צדיק, אבל יהיו אנשים שיאמרו שהוא שילם את חובו לחברה וייתנו לו מקום בבית הכנסת".

"לאט לאט הם יאמינו לו ויפלו ברשת שלו, אנחנו רואים את זה בקצרין. אני רואה אנשים בעלי השפעה שהתרעמו על ההגעה שלו לקצרין, ועכשיו הם מדברים אחרת. זה תוצאה של כמה חודשים שהוא גר שם ועבודה קשה שלו, הם אומרים 'מודה ועוזב ירוחם', 'הוא חזר בתשובה'. מדובר באנשים רגילים כמוני וכמוך שעזרא שיינברג פשוט מפיל אותם ברשת".


(ההפגנה נגד שיינברג מול כלא מעשיהו, אתמול)