בחיוך וברכת בריאות לנפגעות: עזרא שיינברג שוחרר מהכלא

עזרא שיינברג שהורשע בשני מקרים של ניסיון אונס ובעבירות קשות נוספות שוחרר מהכלא לאחר שבע שנים וחצי. לנפגעות אמר: "שיהיו בריאות בעזרת השם. שילמתי את חובי" | אחת מהנפגעות: "ייתכן בהחלט שנראה אותו מקים קהילה חדשה ומסכן נשים נוספות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/01/23 09:06 ח בטבת התשפג

בחיוך וברכת בריאות לנפגעות: עזרא שיינברג שוחרר מהכלא
שיינברג, צילום: Basel Awidat/Flash90

עבריין המין שוחרר. הבוקר (א') שוחרר מכלא מעשיהו עזרא שיינברג לאחר שבע שנים וחצי. שיינברג שהורשע בשורת עבירות מין צפוי להגיע לעיר קצרין שברמת הגולן שם הוא מתכנן לגור עם משפחתו.

בצאתו מהכלא נראה שיינברג מחיוך: "בוקר טוב, כולכם ברוכים", אמר לעיתונאים, וכאשר נשאל אם יש לו מסר לנפגעות - השיב: "שיהיו בריאות בעזרת השם. אני שילמתי את חובי, נקווה לטוב". על פיצויים לנשים בהן פגע, אמר: "הן יקבלו, יש דיון שהן קבעו בבית משפט אזרחי. יקבלו בעזרת השם".

שיינברג, שכונה "הרב מהצפון", ועמד בראש קהילת האר"י, הודה והורשע ב-2018 במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות מין בשמונה נשים, ונידון ל-7.5 שנות מאסר בפועל. שיינברג הורשע בשני מקרים של ניסיון אונס, בשש עבירות של מעשים מגונים בנסיבות אינוס, בשלוש עבירות של גרימת מעשה מגונה בנסיבות אינוס, בניסיון לביצוע מעשה מגונה בנסיבות אינוס ובשיבוש מהלכי משפט.

"למנוע חזרה של עבריין מין מסוכן שעשוי לחזור לסורו"

אמש לקראת שחרורו שיינברג מהכלא הפגינו עשרות נשים וגברים מול כלא מעשיהו. מובילת המחאה היא מיכל הכהן, מנפגעותיו, שהתייצבה אתמול נגד המעבר של שיינברג לעיר קצרין: "קהילת קצרין צפויה לקבל לתוכה מחר עבריין מין שהצליח לתעתע בנשים ולפגוע בהן תוך שימוש במניפולציות וכריזמה מיוחדת".

לטענתה, "שיינברג מעולם לא הביע חרטה אמיתית על מעשיו וייתכן בהחלט שנראה אותו מקים קהילה חדשה בעיר ומסכן באופן ממשי נשים נוספות שעשויות ליפול ברשתו. כולנו חייבים וחייבות למחות כנגד המעבר של שיינברג ולהצביע על הסכנה מהאיש הזה על מנת למנוע את הפגיעה הבאה. מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות ולמנוע חזרה של עבריין מין מסוכן לקהילה שעשוי לחזור לסורו - כפי שידוע על רוב רובם של עברייני המין שחוזרים בסופו של דבר לפגוע שוב".