עזרא שיינברג משתחרר מהכלא: זה מה שמתכננים לו בקצרין

עזרא שיינברג שהורשע בעבירות מין ואונס בנשות קהילתו, יסיים את מאסרו לאחר 7.5 שנים בכלא. המפגינים נגד שחרורו יפגינו הערב מול כלא מעשיהו שם הוא שוהה. גם בקצרין אליה הוא מתכנן לחזור יפגינו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 31/12/22 19:27 ז בטבת התשפג

עזרא שיינברג משתחרר מהכלא: זה מה שמתכננים לו בקצרין
עזרא שיינברג, צילום: Basel Awidat/Flash90

שחרור עזרא שיינברג: מחר ישוחרר מהכלא עזרא שיינברג לאחר שבע שנים וחצי. שיינברג שהורשע באונס ועבירות מין צפוי להגיע לעיר קצרין שם הוא מתכנן לגור עם משפחתו, והמתנגדים לשחרורו יפגינו הערב (ש') מול בית הסוהר בו הוא שוהה.

ההפגנה מול בית הכלא וביום השחרור

"מחר בבוקר (א') צפוי להשתחרר מכלא מעשיהו עזרא שיינברג שהורשע בעבירות מין כלפי 8 שנים בתום תקופת מאסר בת 7.5 שנים" כותבים המוחים בהודעה שפרסמו ובה הם קוראים לציבור להגיע להפגנה שלהם. "שיינברג, שכונה 'הרב מהצפון' ועמד בראש קהילת האר"י בצפת מתעתד להתגורר כעת עם משפחתו בעיר קצרין שברמת הגולן".

מיכל הכהן, אחת הנפגעות שמפגינות נגד עזרא שיינבג:

"כחלק מהמחאה המתרחבת" כותבים המוחים "כנגד מעברו של שיינברג לקצרין - תתייצב הערב (מוצ"ש) בשעה 21:00 מול כלא מעשיהו מיכל הכהן, אחת מהנשים בהן פגע שיינברג לפני כעשור. הכהן תעמוד יחד עם נשים נוספות שהצטרפו אליה למאבק הציבורי". עוד הוסיפו המוחים והמוחות נגד שיינברג: "אומנם המאסר הגמר ואתה יוצא מחר אבל אין לך מקום בתוכנו!, לא ביקשת סליחה מהנפגעות, לא שילמתי את הפיצויים שמגיע להן לפי חוק! לא תוכל להקים קהילה חדשה ולא תוכל לפגוע בנשים נוספות!".

הפגנה נגד הקלה בעונשו של הרב עזרא שיינברג

הפגנה נגד הקלה בעונשו של הרב עזרא שיינברג צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנוסף, ביום ראשון בשעה 20:00 תתקיים בעיר קצרין הפגנה גדולה שמוביל ועד הפעולה למען קצרין מול ביתו של שיינברג, שצפוי להצטרף כעת לקהילה בעיר. המחאה בעיר מצטרפת למחאות קודמות שבוצעו כנגד מגוריו של שיינברג בקצרין.

שיינברג שוחרר לחופשה, תושבי קצרין הפגינו

בעמוד הפייסבוק 'נפגעות עזרא שיינברג' המובילה רבות מהמחאות כלפי שיינברג פירסמו כי הוא משתחרר בסוף השבוע לעוד חופשה וארגנו את ההפגנה מול ביתו, כך כתבו בפוסט שעלה בקבוצה: "ביום שישי הקרוב, כ"ו תשרי, 21.10.2022 בשעה 11 נפגשים למשמרת מחאה. ניפגש בקצרין, מול בית העבריין המורשע. משם נצא לצמתים הקרובים. להפגין נגד, וליידע את הציבור על הסכנות העומדות לפתחנו".

בקבוצה טוענים כי שיינברג מכין את הקרקע להקמת קהילה חדשה וכתבו: "כבר עכשיו מבין כותלי בית הכלא הוא מכין את הקרקע להקמת קהילה חדשה והנפגעות הבאות. אחרי שמשפחתו התגוררה בחיספין חמש שנים מאז התפוצצות הפרשה הם קנו דירה בקצרין כדי להכין את הקרקע לבואו, רק כוחו של הציבור יעמוד מול האיש הזה".

שיינברג הורשע באונס ומעשים מגונים

שיינברג כזכור, אשר שימש רב קהילה רב השפעה, הודה והורשע ב-2018 במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות מין בשמונה נשים, ונידון ל-7.5 שנות מאסר בפועל. שיינברג הורשע בשני מקרים של ניסיון אונס, בשש עבירות של מעשים מגונים בנסיבות אינוס, בשלוש עבירות של גרימת מעשה מגונה בנסיבות אינוס, בניסיון לביצוע מעשה מגונה בנסיבות אינוס ובשיבוש מהלכי משפט.