גיבורת הסרט "תמונת ניצחון" שנפלה במלחמת העצמאות קיבלה תעודת הוקרה

מירה בן ארי והדסה למפל ז"ל נפלו בקרבות מלחמת העצמאות, 74 שנים לאחר נפילתן, נערך טקס מיוחד לזכרן ובני משפחותיהן קיבלו בשמן תעודות הערכה מהרמטכ"ל: " אלפי לוחמות ממשיכות את דרכן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/22 19:44 כח בכסלו התשפג

גיבורת הסרט "תמונת ניצחון" שנפלה במלחמת העצמאות קיבלה תעודת הוקרה
מירה בן ארי ז"ל, צילום: ויקיפדיה

אחרי 74 שנים: טור' הדסה למפל ז"ל וטור' מירה בן ארי ז"ל, נפלו במהלך קרבות מלחמת העצמאות. אמש (ד') הוענקו תעודות הערכה למשפחות שתי הלוחמות. המעמד התקיים בראשות הרמטכ"ל אביב כוכבי, ובהשתתפות משפחות ומשתתפים נוספים. התעודות הוענקו כאות הוקרה לגבורתן ולפועלן הייחודי במלחמת העצמאות.

צפו ברגעים המרגשים מהטקס:

סיפור נפילתן של הדסה למפל ומירה בן ארי ז"ל

טור' הדסה למפל ז"ל התגייסה לפלמ"ח בנובמבר 1946. עם פרוץ מלחמת העצמאות צורפה הדסה ליחידה שעסקה בליווי שיירות לירושלים כחלק מחטיבה 10. היא סיימה קורס אלחוטניות ומילאה את תפקידיה כאלחוטנית במשורייני הליווי. עם הקמתה של חטיבה 7 עברה לשרת בה כאלחוטנית. הדסה ז"ל נהרגה במסגרת מבצע "בן-נון ב" שבו היא נפגעה כאשר הנגמ"ש של מפקד הכוח מחטיבה 7, אליה
סופחה, נתקל באש כבדה.
הדסה למפל ז"ל

הדסה למפל ז"ל צילום: דובר צה"ל

הדסה למפל ז"ל

הדסה למפל ז"ל צילום: תמר הירדני, ויקיפדיה

טור' מירה בן ארי ז"ל שימשה כאלחוטנית של קיבוץ ניצנים שם גרה עם בעלה ובנה דני. ב-7 ליוני 1948 שידרה מירה בן-ארי את העדכונים האחרונים אודות הקרב על ניצנים. היא נפלה בהתקפה המצרית כאשר כוחות מצרים פלשו לקיבוץ, מירה נשארה במקום כאלחוטנית ויחד עם חבריה עמדה בהתקפות הכבדות. במהלך הקרב ירתה בקצין המצרי שהרג את מפקד המתחם כשהיא עומדת אל מול שני קציני האויב שמאחוריהם ניצבו עשרות חיילים מצרים. מירה נורתה על ידי הקצינים המצרים ונפלה. עם שחרור קיבוץ ניצנים נאספו שלדי הנופלים בקרב ובתוכם גם של מירה בן-ארי ז"ל ונקברו יחדיו בקבר אחים.

דמותה של טור' מירה בן ארי הונצח בסרט "תמונת ניצחון" של אבי נשר שיצא לפני כשנה לבתי הקולנוע בישראל. בסרט מגלמת את דמותה השחקנית ג'וי ריגר. בסרט דמותה של בן ארי צדה את עינו של במאי מצרי המתלווה לכוחות המצריים שכבשו את הקיבוץ 

הטקס שנערך אמש

הטקס שנערך אמש צילום: דובר צה"ל

"הערכיות והדבקות במשימה באות לידיי ביטוי יום יום בסמטאות יהודה ושומרון"

סיפורן הייחודי של מירה ז"ל והדסה ז"ל הונצח מאז בכמה הזדמנויות. הרמטכ"ל נפגש עם משפחות הלוחמות, שוחח איתן והביע את הערכתו לגבורה ולמורשת של כל אחת מהן. מירה והדסה מהוות סמל לגבורה והקרבה למפקדי צה"ל ולמשרתיו עד היום.
מירה בן ארי ז"ל

מירה בן ארי ז"ל צילום: דובר צה"ל

מירה בן ארי ז"ל

מירה בן ארי ז"ל צילום: ויקיפדיה

"הדסה ומירה ז"ל הן דוגמא ומופת לנחישות, דבקות במשימה, ערכיות ורוח לחימה" אמר הרמטכ"ל כוכבי בטקס שנערך לכבודן. "תעודות ההערכה מגיעות להן ועושות צדק. בצה"ל יש היום אלפי לוחמות שממשיכות את דרכן. הנחישות, הערכיות והדבקות במשימה קיימות בצה"ל ובאות לידיי ביטוי יום יום בסמטאות יהודה ושומרון ובמבצעים בזירות השונות".