הרמטכ"ל כוכבי בבגדי ספורט לצד 2,000 תלמידים: אליפות צה"ל למפקדים

אימוני כוח, ריצה, ניווט, אופני שטח וכן האזינו להרצאות שונות בנושא תרבות גופנית - זה מה שהיה היום בבאר שבע במסגרת יום העצמת התרבות הגופנית והכושר הקרבי של צה"ל | הרמטכ"ל: "הכושר הקרבי הינו אבן יסוד בכשירותו של הלוחם הבודד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/11/22 17:25 כ בחשון התשפג

הרמטכ"ל כוכבי בבגדי ספורט לצד 2,000 תלמידים: אליפות צה"ל למפקדים
כוכבי בריצה בבאר שבע, צילום: דובר צה"ל

יום העצמת התרבות הגופנית והכושר הקרבי של צה"ל התקיים היום (ב'), בעיר באר-שבע, בסימן הצדעה לנגב ומעבר צה"ל דרומה. האירוע התקיים בראשותו של הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ובהשתתפות מפקדי צה"ל מדרגת סא"ל ומעלה בתפקידים מבצעיים ולצדם כ-2,000 תלמידי בתי ספר ומסגרות החינוך בעיר שנכחו במקום. 


 
במסגרת האליפות קיימו המפקדים ריצה משותפת והתאמנו בענפי ספורט שונים, וביניהם: אימוני כוח, ריצה, ניווט, אופני שטח וכן האזינו להרצאות שונות בנושא תרבות גופנית ואורח חיים בריא. 

הפעילות התקיימה בהמשך לאליפויות צה"ל בכושר קרבי, שהתקיימו בשבועות האחרונים, אותן יזם מערך הכושר הקרבי. מדובר צה"ל נמסר כי "אליפות צה"ל מהווה פעולה נוספת לשיפור וחיזוק הכושר הגופני והקרבי, הבריאות והכשירות הגופנית של משרתי צה"ל, המהוות חלק משמעותי בכשירות הקרבית הנדרשת ללוחם ולמפקד".

בסיום התקיים טקס הענקת פרסים ותעודות למפקדים הזוכים באליפות צה"ל בכושר קרבי, כמו כן, הרמטכ"ל העניק אות הערכה לרמ"ח כושר קרבי, אע"ב אבי דהן ולמערך הכושר הקרבי על העשייה, ההשראה וחיזוק ושיפור רמת הכושר הגופני של לוחמי צה"ל בשנים האחרונות.

"רמת הכושר של הלוחמים בצה"ל עברה שינוי עמוק"

הרמטכ"ל כוכבי הסביר בדבריו כי צה"ל נמצא בעיצומו של תהליך מעבר צה"ל דרומה. "באחרונה הקמנו את בית הספר למקצועות התוכנה וההגנה בסייבר, חנכנו את בית הספר למודיעין, כאן בבאר שבע, ואנו ממשיכים בתהליך הזה ומתוכננים מעברי יחידות נוספות בהמשך".

"הכושר הקרבי הינו אבן יסוד בכשירותו של הלוחם הבודד ובמוכנות יחידות צה"ל למלחמה. רמת הכושר של הלוחמים בצה"ל עברה שינוי עמוק ושיפור גדול ביותר".

תוצאות אליפות צה"ל בכושר קרבי:

חטיבות החי"ר: 1. חטיבת הצנחנים. 2. חטיבת הנח"ל. 3. חטיבת גולני

היחידות המיוחדות: 1. שייטת 13. 2 .שלדג 3. סיירת מטכ"ל.

היחידות המובחרות: 1. בה"ד 1. 2. סיירת נח"ל. 3. סיירת צנחנים.

חטיבות מבצעיות: 1. שייטת. 2. שייטת 7. 3. חטיבה 7. 

בא"חים חי"ר: 1. בא"ח צנחנים. 2. בא"ח גולני. 3. בא"ח כפיר.

תחרות מפקדי היחידות חטיבות חי"ר: מח"ט הנח"ל, אל"ם אורן שמחה.

יחידות מובחרות: מפקד שייטת 13, אל"ם א' מפקד יחידת 669 ,סא"ל ד'.

יחידות מבצעיות וחטיבות הדרכה: מפקד ב"ח, תא"ל טל פוליטיס. מפקד פלגה 914, סא"ל טל כהן.