"השחור שבעיניים משתקף מתוך הלב. על הרצפה אין זכוכיות זה לב שבור לרסיסים"

שיתוף פעולה מרגש ויוצא דופן של הזמר עדן מאירי ואוריין שוקרון, מהיוצרים המבטיחים בז'אנר הפופ הים-תיכוני עם הקול שחודר לנשמה, יחד עם ארגון הידברות המפעיל את מחלקת ׳בנפשנו׳ לסיוע להלומי קרב ובני משפחותיהם | השיר, שהולחן על ידי אוריין שוקרון, הופק לרגל שבוע המודעות להלומי הקרב שעורך הארגון | עדן מאירי: "הנושא מדובר יותר בשנים האחרונות אבל עדיין לא זוכה למספיק תשומת לב והבנה" | מנכ״ל הידברות דוד תופיק: "אנחנו רק מנסים להחזיר להם בחזרה מעט ממה שהם תרמו עבורנו, ולסייע להם

חדשות כיפה בשיתוף ארגון הדברות 22/12/22 11:01 כח בכסלו התשפג

"השחור שבעיניים משתקף מתוך הלב. על הרצפה אין זכוכיות זה לב שבור לרסיסים"
מתוך הקליפ החדש, צילום: צילום מסך

ארגון הידברות אשר מפעיל את מחלקת "בנפשנו" לסיוע וליווי להלומי קרב ובני משפחותיהם, מקיים בימים אלה שבוע הצדעה מיוחד לחיילים וחיילות הסובלים מפוסט טראומה בעקבות שירותם הצבאי ולבני משפחותיהם כהמשך ליום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה שהתקיים לאחרונה. כחלק משבוע ההצדעה וההוקרה כתבו, הלחינו והפיקו בהידברות יחד עם הזמר עדן מאירי קליפ מרגש העוסק בנושא. 

השיר נכתב על ידי דניאל פרץ, הולחן על ידי אוריין שוקרון ועבר עיבוד והפקה מוזיקלית על ידי שוקרון ואוהד דרשן מבטא את המציאות הקשה איתם מתמודדים הלומי הקרב והניסיונות שלהם להסביר את הקשיים לסביבה. 

הקליפ המצורף לשיר, בכיכובו של מאירי וניצבים רבים, מתכתב עם מילות השיר ויוצר מעטפת יוצאת דופן למילים והלחן המיוחדים. בקליפ מנסה להביע מאירי את הקושי של אלה המתמודדים עם פוסט-טראומה ומראה זווית מיוחדת של השחיקה שבמציאות הקשה של הלומי הקרב.

מנכ״ל הידברות דוד תופיק התייחס לשיתוף הפעולה עם עדן מאירי ושבוע ההצדעה של ׳בנפשנו׳ להלומי הקרב: "הם הקריבו המון כדי שאנחנו נוכל לשבת כאן, לשמוח ולהתנהל בביטחון. אנחנו רק מנסים להחזיר להם בחזרה מעט ממה שהם תרמו עבורנו, ולסייע להם".

לפרטים על הפרוייקט המיוחד לחצו כאן

הזמר עדן מאירי אמר: "בחברה הישראלית יש המוני אנשים שהם הלומי קרב אבל לא כולם יודעים את זה, הנושא מדובר יותר בשנים האחרונות אבל עדיין לא זוכה למספיק תשומת לב והבנה. אני את השירות הצבאי שלי עשיתי בלהקה צבאית והייתה לי חוויה מדהימה, כשעברתי בין בסיסים הייתי חשוף לממדים שונים ממה שאני מכיר נחשפתי לאנשים שונים, ללוחמים והבנתי כמה כוח יש בצבא שלנו אך גם כמה כאב. השיר הזה מוקדש לכל אלה שחזרו אבל נכבו הכי חזק שאפשר, לאלה שאולי מרגישים מאחור, לאלה שהחיים שלהם השתנו מקצה לקצה ועכשיו הם כבר לא אותו הדבר".

אוריין שוקרון משתף: "כשקיבלתי טלפון מדניאל פרץ שכתב את השיר, הייתי בדיוק בביתו של יאיר, חבר קרוב, שנלחם באומץ רב כבר כמה שנים בפוסט טראומה כתוצאה מהשירות הצבאי. הוא יצא לרגע לעשן, ואני התיישבתי על הפסנתר שלו והלחן כאילו בא מאליו. חשבתי על השיחות שלנו, על כל הקושי והכאב שהוא חווה ועל הרצון שלו לחבק את החיים למרות הכל.

דניאל ואני היינו חברים טובים ביסודי, ומאז לא נפגשנו זה 18 שנה, וברגע אחד, ששלח לי את הטקסט, הבנתי שהכאב המשותף שלנו על הקרובים ביותר לנו, החזיר את החיבור בינינו כדי שנלחם יחד איתם".


בהידברות אשר מפעילים את מחלקת "בנפשנו" מספרים כי המחלקה מובילה את נושא הדאגה והסיוע להלומי הקרב במספר תחומי פעילות עיקריים: מעטפת קהילתית בסיוע מתנדבים, סדנאות טיפוליות, ליווי וייעוץ על ידי מומחים וסיוע כלכלי ובירוקרטי לפי הנדרש.

מתנדבי המחלקה עוברים הכשרה מקצועית ומהווים מעין "חובש רגשי", על מנת לקבל כלים לליווי ועזרה. המתנדבים מארחים חברה לחיילים, יוצאים לפעילויות חברתיות ועוד. 

בהידברות מוסיפים כי חלק חשוב בתהליך שעוברים הלומי הקרב ובני משפחותיהם הינו על ידי סדנאות בנושא פוסט טראומה, התמודדות עם מצבי לחץ, סיפורים אישיים ואף שבתות מיוחדות למשפחות. לצד אלו בהידברות יפעלו לסייע כלכלית למי שיעמוד בקריטריונים שייקבעו ובנוסף מסייעים מול המערכות הבירוקרטיות.

לפרטים נוספים לחצו כאן