417 פצצות מתקתקות נתפסו: המשטרה מעלה הילוך ביו"ש

במהלך מבצע של משטרת ישראל בכבישי יהודה ושומרון נתפסו 417 "משטובות" , כמו כן תפסו השוטרים מספר גררים אשר הובילו "משטובות" לתחומי הרשות הפלסטינית מתחילת השנה נתפסו כ-2500 רכבים מסוכנים 

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/22 13:47 כח בכסלו התשפג

417 פצצות מתקתקות נתפסו: המשטרה מעלה הילוך ביו"ש
הרכבים לאחר פעולות החילוץ, צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

417 כלי רכב "משטובה" - שהורדו לפירוק ", נתפסו במבצע רחב היקף ע"י שוטרי מחוז ש"י ברחבי יו"ש. תופעת השימוש בכלי רכב שהורדו מהכביש, משפיעה רבות על משתמשי הדרך בכבישי יהודה ושומרון. הנהיגה בכלי רכב אלו מסכנת בצורה ממשית את משתמשי הדרך.

במהלך השנה נתפסו בפעילות מבצעית של שוטרי המחוז למעלה מ-2500 כלי רכב "משטובות"

אחד היעדים שנקבעו ע"י מפקד המחוז, ניצב עוזי לוי לשנת העבודה 2022 , הינו המלחמה בתופעת "המשטובות". מתחילת השנה, שוטרי המחוז מבצעים פעילות אכיפה אינטנסיבית במטרה לצמצם את השימוש בכלי רכב אלו בשטחי יהודה ושומרון. במהלך השנה נתפסו בפעילות מבצעית של שוטרי המחוז למעלה מ-2500 כלי רכב "משטובות".

צילום: דוברות המשטרה

שוטרי מחוז ש"י  פעלו ביומיים האחרונים לתפיסת מאות כלי רכב מסוג זה במסגרת מבצע עליו הכריז מפקד המחוז. לטובת המבצע הוקצו עשרות שוטרי תנועה, סיור, יס"מ ובילוש בשיתוף כוחות מג"ב וצה"ל במטרה לתפוס את אותם כלי רכב הנעים בכבישי יו"ש ומסכנים בצורה ממשית חיי אדם. 

במהלך המבצע נתפסו 417 "משטובות" אשר הועברו למגרשים ומשם מרביתם נשלחו לגריטה . במהלך המבצע תפסו השוטרים מספר גררים אשר הובילו "משטובות" לתחומי הרשות הפלסטינית. 

צילום: דוברות המשטרה

כלי רכב מסוג זה הינם בגדר "פצצה מתקתקת" הנעים על הכביש ומסכנים את חייהם של ציבור משתמשי הדרך

שוטרי המחוז ימשיכו לפעול לאורך כל השנה בפעילות אכיפה אינטנסיבית במטרה לצמצם את השימוש בכלי רכב אלו בשטחי יהודה ושומרון.

מהמשטרה נמסר כי כלי רכב מסוג זה הינם בגדר "פצצה מתקתקת" הנעים על הכביש ומסכנים את חייהם של ציבור משתמשי הדרך, במעורבותם בתאונות הדרכים, בפשיעה ובפח"ע ביו"ש. למבצע זה חשיבות רבה ואנו נמשיך לפעול במלא המרץ לאכיפה וצמצום התופעה 

צילום: דוברות המשטרה

המשטרה שבה ומדגישה כי נסיעה בכלי רכב שהורד לפירוק או שנאסר עליו שימוש- אסורה ומנוגדת לחוק. הנוהג ברכב מסוג זה צפוי לענישה. המשטרה תמשיך לפעול לשינוי תרבות הנהיגה, תוך שילוב פעולות הסברה ומניעה לנהגים.

יניב מעודד שכל את כל בני משפחתו בתאונה חזיתית עם "משטובה" 

נזכיר, לפני כשנה תאונה קטלנית ביותר שהתרחשה בין רכבם של משפחת מעודד לבין "משטובה" פלשתינית, מצאו את מותם 2 אחים ועובר שנשאה אם המשפחה בבטנה, האם  - הודיה מעודד נפטרה כעבור ארבעה חודשים בבית החולים, אבי משפחת מעודד איבד באותה תאונה את כל בני משפחתו. 

משפחת מעודד

משפחת מעודד צילום: באדיבות המשפחה